دستاوردهای دولت مردمی باید منصفانه تبیین شود تا امید و سرزندگی در جامعه تقویت شود معاون امور مجلس رئیس جمهور شهدای رسانه را طلایه‌داران و پیشگامان عرصه جهاد تبیین و الگوی اصحاب رسانه توصیف کرد و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی و سخت وارد عرصه میدان شدیم امروز نیز وظیفه داریم […]

دستاوردهای دولت مردمی باید منصفانه تبیین شود تا امید و سرزندگی در جامعه تقویت شود

معاون امور مجلس رئیس جمهور شهدای رسانه را طلایه‌داران و پیشگامان عرصه جهاد تبیین و الگوی اصحاب رسانه توصیف کرد و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی و سخت وارد عرصه میدان شدیم امروز نیز وظیفه داریم با همان روحیه در عرصه جنگ نرم، جهاد و فداکاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از معاونت نهاد ریاست جمهوری، دکتر سید محمد حسینی روز دوشنبه در یادواره شهید رضا طاهرخانی شهید شاخص رسانه استان قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه گفت: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان با اشاره امام راحل، جان خود را در طبق اخلاص می گذاشتند و امروز هم رهبر معظم انقلاب، فرمان جهاد تبیین را صادر کردند و همه وظیفه داریم در این عرصه تلاش کنیم.
 معاون رئیس‌جمهور با قدردانی از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: خبرنگاران حقیقت نگار هستند و  فعال عرصه روشنگری می باشند و می توانند با نقدهای مشفقانه، مسئولین را به وظایف اصلی خود گوشزد کرده و در اصلاح رویه‌های اشتباه گذشته نقش‌آفرین باشند.
دکتر حسینی گفت: در شرایط کنونی کشور از خبرنگاران انتظار می‌رود که با همان روحیه دوران دفاع مقدس با آرمان های و ارزش های متعالی عهد و پیمان بسته و رسالت خود را در تبیین و روشنگری افکار عمومی به خوبی ایفا کند و دستاوردهای دولت مردمی را بدون بزرگنمایی و منصفانه  بیان کنند تا 
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان قزوین و شهرستان تاکستان را دارای مشاهیر و افتخارات بزرگ دانست و اظهار داشت : شهید رجایی از جمله افتخارات و بزرگان استان قزوین است معلمی که با روحیه تعبد و انقلابی گری به  معلم همه مردم تبدیل شد. ایشان در دورانی که عده ای با غرور و تکبر مقابل امام بودند با افتخار اعلام می‌کرد که مقلد امام است و با مظلومیت، امور کشور را پیش می برد و در نهایت به شهادت رسید.
 دکتر حسینی اضافه کرد: شهید لشکری هم از مردان بزرگ این دیار بود که ۱۸ سال اسارت و سختی را با روحیه استقامت و پایداری تحمل کرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران و لزوم معرفی آن به نسل جوان اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با روحیه شجاعت، دلیری، شهادت‌طلبی و فداکاری در میدان نبرد از هم پیشی می گرفتند و امروز باید این روحیه را به نسل جوان خود معرفی و انتقال دهیم. ضمن اینکه لازمه سربلندی و عزت یک ملت در این است که چنین روحیه ای در آن جامعه زنده باشد.
 دکتر حسینی با اشاره به تلاش شبانه روزی و بی وقفه دولت برای غلبه بر مشکلات، اظهار داشت: امروز رئیس جمهور برخی اقدامات تحولی و اصلاحی که در ۳۰ سال گذشته معطل مانده و دولتها حاضر نبودند آن را اجرایی کنند آغاز کرده است و رئیس‌جمهور تاکید کرده که برای انجام این گونه اصلاحات و بهبود وضعیت زندگی مردم حاضرند حتی از آبرو و حیثیت خود نیز بگذرند لذا اصلاحات اقتصادی آغاز شده که قطعاً در دراز مدت به نفع مردم تمام خواهد شد.
 دکتر حسینی با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که در بخش های مختلف با چالش‌های فراوانی مواجه بود،خاطرنشان کرد:  در آن مقطع شرایطی بر کشور حاکم بود که حتی برای دولتمردان سابق  جای سوال بود که دولت جدید چطور می تواند کشور را اداره کند در حالیکه منابع لازم برای پرداخت حقوق مردادماه  کارکنان دولت هم موجود نبود  و به گفته خودشان حتی امکان فروش حتی یک بشکه نفت وجود نداشت و شرط واردات واکسن  کرونا پیوستن به اف ای تی اف عنوان می‌شد و روزانه ۷۰۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا فوت می شدند.
دکتر حسینی تصریح کرد: آیت الله رئیسی در حالی که هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف انجام نشده بود دستگاه های اجرایی را به حرکت درآورد و با برقراری تماس با سران کشور های مختلف زمینه توسعه روابط و واردات نیازمندیهای کشور از جمله واکسن را فراهم کرد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در انتخابات علیرغم اینکه تلاش زیادی شد اما باز هم بخشی از مردم پای صندوق حاضر نشدند چراکه شاهد رفتارهای بودند که با آرمانهای امام راحل و رهبری عزیز فاصله داشت و دولت قبل به کسانی میدان داده بود  که احترامی به مردم قائل نبوده و اهل ریخت و پاش، تجملات، سوء استفاده از موقعیت خود بودند در چنین شرایطی که سرمایه اجتماعی آسیب دیده بود دولت مردمی کار خود را با جدیت آغاز کرد، دولتی که در همه شرایط و حوادث در کنار مردم حضور دارد‌.
 دکتر حسینی گفت: امروز با اقدامات دولت گشایش های فراوانی در عرصه های داخلی و سیاست خارجی ایجاد شده است که با استفاده از آن سرمایه گذاری های بزرگی در بخش های مختلف از جمله نفت و گاز و میادین مشترک در حال انجام است. معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت همه توان خود را به کار گرفته است و مردم بدانند که هیچگونه کوتاهی نمی‌شود و همه با روحیه امید و پشتکار به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.
 دکتر حسینی گفت: دولت تعامل حداکثری با کشورهای دنیا را در کنار مذاکرات پیگیری می کند و اگر مذاکرات به سرعت پیش نمی رود به خاطر این است که طرف مقابل تلاش می کند شرایط خود را تحمیل کرده و هیچ امتیازی ندهد اما دولت نشان داده که اهل تعامل و گفتگو است اما تن به ذلت نمی دهد.
 دکتر  حسینی اضافه کرد: دولت خنثی سازی تحریم‌ها را در کنار مذاکرات پیگیری می کند و دشمنان نمی توانند ملت ایران را متوقف کنند. معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امروز باید دست به دست هم و با وحدت و همدلی پیشرفت و آبادانی کشور را با قوت دنبال کنیم و برخی کمبودها نباید مانع در حرکت ملت ایران  ایجاد کند.
 معاون امور مجلس رئیس جمهور پیش از حضور در محل برگزاری یادواره شهید طاهرخانی، نمایشگاه آینه مطبوعات استان که در آن نشریات و مجلات استان به نمایش در آمده بود را افتتاح و از آن بازدید کرد.
 در این مراسم همچنین گروه سرود انتظار منجی، سرودی حماسی به زبان فارسی و ترکی با مضمون ایثار و شهادت اجرا کردند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در جریان سفر به تاکستان همچنین با حضور در منزل جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس و آزاده سرافراز حسن طاهرخانی برادر شهید رضا طاهرخانی از ایثار و فداکاری ایشان تجلیل کرد.