باغداران اصفهانی، دانه دانه برکتِ آنچه از زمین می روید را با مهرورزی به دستان نیازمندان می سپارند و وعده خداوند را در گسترش روزی شان به عینه می بینند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، طرح شجره طیبه که برای نخستین بار در […]

باغداران اصفهانی، دانه دانه برکتِ آنچه از زمین می روید را با مهرورزی به دستان نیازمندان می سپارند و وعده خداوند را در گسترش روزی شان به عینه می بینند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، طرح شجره طیبه که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم در استان اصفهان ابداع و اجرایی شد، درحال حاضر به وسعت دستان سخاوتمند باغداران برای کمک به نیازمندان کل کشور گسترده شده است.

در این طرح، باغدار محصولات یک یا چندین درخت خود که با پلاک مخصوص توسط کمیته امداد برای مدت معلوم، پلاک کوبی می شود را به عنوان زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان در اختیار این نهاد قرار می دهد.

و اکنون با سخاوتمندی باغداران برای دستگیری از نیازمندان، بیش از ۸ هزار اصله درخت پلاک کوبی شده و ثمره طیبه این تعداد اصله درخت نیز بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان توزیع می شود.

اجرای طرح شجره طیبه بیش از یک دهه در استان اصفهان جریان دارد و امروز در شرق این استان محصولات درختان پسته، خرما و انار، در غرب استان انواع درختان میوه از جمله انگور، هلو، گیلاس، گردو، بادام و… و در شهرستان های سمیرم و پادنا عمدتا محصول درختان سیب، به سفره نیازمندان می رسد.

همچنین در فصل برداشت گل محمدی در شهر برزوک و شهرستان قمصر کاشان نیز، سالانه برکت فروش گل های محمدی در زمینی ۳۰ هزار متری، به رفع قسمتی از نیاز مددجویان این استان می انجامد.

گفتنی است؛ با اجرای طرح شجره طیبه سالانه اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیون تومان، همچنین در فصل برداشت گل محمدی، سالیانه صد میلیون تومان وجه نقد و ۴هزار لیتر گلاب برای کمک به نیازمندان این استان جمع آوری می شود.