صدور مجوز ۲۲ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه کردستان رییس دانشگاه کردستان از رشد قابل توجه رشته‌های تحصیلی دانشگاه کردستان از سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر رحمت صادقی با اشاره به نیاز دانشگاه‌های جوان به گسترش رشته‌های تحصیلی در راستای توسعه آموزشی و ارتقای جایگاه ملی […]

صدور مجوز ۲۲ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه کردستان

رییس دانشگاه کردستان از رشد قابل توجه رشته‌های تحصیلی دانشگاه کردستان از سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر رحمت صادقی با اشاره به نیاز دانشگاه‌های جوان به گسترش رشته‌های تحصیلی در راستای توسعه آموزشی و ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی، توسعه رشته‌های جدید را جزو فعالیت‌های حایز اهمیت در برنامه استراتژیک دانشگاه عنوان کرد و گفت: از سال گذشته مجوز ۲۲ رشته‌ جدید اخد شده که شامل ۱۲ رشته دکتری تخصصی (Ph.D.)، ۵ رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته و ۵ رشته کارشناسی پیوسته می‌باشد.

رییس دانشگاه کردستان افزود: از تعداد رشته‌های مذکور، در مهرماه ۱۴۰۱ شاهد پذیرش دانشجو برای ۱۸ رشته تحصیلی جدید خواهیم بود و با توجه به اینکه زمان صدور مجوز ۴ رشته دیگر، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته بوده است، برای این رشته‌ها از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو پذیرش خواهد شد.

صادقی گفت: همچنین با اشاره به ماهیت کاربردی و بین‌رشته‌ای بودن رشته‌های جدید اظهار داشت: راه‌اندازی این رشته‌ها می‌تواند ضمن پذیرش دانشجوی ایرانی بستر لازم جهت جذب و پذیرش بیشتر دانشجویان بین‌المللی و در نتیجه توسعه بین‌المللی دانشگاه را فراهم آورد.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد:امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه و اقدامات شایسته این معاونت، شاهد راه‌اندازی رشته‌های جدید دیگری نیز تا پایان سال جاری باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان