مردم را از هم اکنون برای آمدن به پای صندوق های رأی ترغیب کنید امام‌جمعه اصفهان گفت: از هم اکنون باید مردم را برای آمدن به‌پای صندوق‌های رأی ترغیب کرد و درباره مسئله حضور پای صندوق‌های رأی، باید برای مردم صحبت کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در […]

مردم را از هم اکنون برای آمدن به پای صندوق های رأی ترغیب کنید

امام‌جمعه اصفهان گفت: از هم اکنون باید مردم را برای آمدن به‌پای صندوق‌های رأی ترغیب کرد و درباره مسئله حضور پای صندوق‌های رأی، باید برای مردم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی ائمه جمعه با اشاره به دلایل لزوم حمایت از مردم مظلوم غزه و مقابله با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حضرت امام (ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دفتر سفارت اسرائیل را بست و دفتر فلسطین را باز کرد.

امام‌جمعه اصفهان با بیان وابستگی مسلمانان به فلسطین و قدس به‌عنوان اولین قبله مسلمین گفت: قدس به مدت ۱۵ سال اولین قبله مسلمانان بود و این یک افتخار است که پیامبر اسلام به‌طرف مسجدالاقصی نماز خواندند و سکوی پرواز پیامبر (ص) به معارج است.

وی افزود: جایی که “بارکنا حوله” است و این مبارک بودن به یک معنای ظاهری آن است که این سرزمین از نظر کشت و آب مبارک است و یک معنای دیگر این است که بسیاری از پیامبران خدا در این منطقه دفن هستند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با تأکید بر وجوب حمایت از مظلوم در برابر ظالم تصریح کرد: مسئله دیگر این است که ما وظیفه داریم اگر دو طایفه مؤمن با یکدیگر جنگید طرف‌دار مظلوم باشیم، ” وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَی الْأُخْرَی فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّی تَفِیءَ إِلَی أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ”، تا زمانی که ظالم امر خدا را اطاعت کند.

وی در ادامه عنوان کرد: قرآن از گروه‌ها و افراد به اسم نام نمی‌برد، اما به طور خاص فرموده: ” ولَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا ” و یا در تعبیر دیگر که می‌فرماید: “وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ”.

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: حضرت امیرمؤمنان (ع) نیز در آخرین کلمات، به فرزندان خود می‌فرماید ” کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً “، همین که یک گروه ظالم و گروهی مظلوم است باید از مظلوم دفاع کنید.

امام‌جمعه اصفهان دلیل دیگر لزوم مقابله با اسرائیل را طمع این رژیم و اربابان آن به دیگر کشورهای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: غرب پس از جنگ جهانی دوم کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کرد و انگلیس این بخش را در اختیار گرفت تا راه را برای حمله به همه کشورهای اسلامی باز کند و بهترین نام برای اسرائیل غده سرطانی است، چرا که می‌خواهند در بین کشورهای اسلامی پایگاهی داشته باشند تا هر کشور اسلامی را که قصد کردند تهدید کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات پرداخت و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی را از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: درباره مسئله حضور پای صندوق‌های رأی، باید برای مردم صحبت کرد.

وی تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های پس از انقلاب برای مردم را امری مهم بیان کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی یک اتوبان در کشور داشتیم و آن نیز پس از انقلاب تکمیل شد و این در حالی است که اکنون در اصفهان تمام شهرستان‌ها دوبانده هستند و هزاران کیلومتر جاده‌سازی و ریل‌گذاری انجام شده است و یا تولید برق پس از انقلاب از ۷ هزار به ۸۰ هزار مگاوات رسید.

وی اضافه کرد: بنابراین از هم اکنون باید مردم را برای آمدن به‌پای صندوق‌های رأی ترغیب کرد، زیرا آمار انتخابات، آمار رسمی است و اگر این آمار پایین باشد تضعیف حکومت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یکی از اهرم‌های ترس دشمنان را قوت و نفوذ حکومت اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمن باید از حکومت اسلامی ترس داشته باشد و ازاین‌رو است که قرآن کریم می‌فرماید: ” وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ “، لذا باید در خصوص توسعه و پیشرفت‌های نظامی، پزشکی و دیگر مسائل تبیین کرد که با همه تحریم‌ها و مخالفت‌های دشمن و ممانعت‌هایی که در فروش نفت وجود دارد این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به روایتی از حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند” حُبِّبَ إلَییّ من دُنیاککم ثَلاثٌ: تِلاوَهُ کِتابِ اللّه و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه “، بنابراین بسیار مهم است که حضرت زهرا (س) می‌فرماید از دنیا سه چیز دوست دارند.