سردار محمدرضا زاهدی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شهادت رسید سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان […]

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

وزارت دفاع سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

طبق این بیانیه، این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

گفتنی است؛ سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست.

او در دوران دفاع مقدس از فرماندهان میانی سپاه پاسداران بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

او در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ نیز فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.

سردار زاهدی در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را نیز برعهده داشت.

وی در سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.