دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی از راه اندازی نسل جدید کتابخانه های عمومی در کشور خبر داد و گفت: این کتابخانه های جدید در چند شهر کشور آماده افتتاح است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان در دیدار با آیت الله سید محمد حسینی […]

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی از راه اندازی نسل جدید کتابخانه های عمومی در کشور خبر داد و گفت: این کتابخانه های جدید در چند شهر کشور آماده افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان در دیدار با آیت الله سید محمد حسینی (تولیت مسجد و کتابخانه حسینی) با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۵۰ خدمت در کتابخانه های عمومی ارائه می‌شود، افزود: در زمان حاضر شبکه گسترده ای از کتابخانه‌های عمومی در کشور داریم که به صورت گسترده به مخاطبان خدمات ارائه می کنند.

وی از وجود ۸۰۰ کتابخانه روستایی و ۴۰ کتابخانه سیار برای پوشش خدمات در مناطق دور افتاده در کشور خبر داد و اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی با هفت هزار و ۵۰۰ کتابدار و پرسنل یک شبکه بزرگ فرهنگی را در کشور شکل داده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ایجاد و تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان نیز در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار است و در کتابخانه های نسل جدید به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

رمضانی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی زنجان اشاره کرد و گفت: کتابخانه مرکزی شاخص فرهنگی استان را متحول می‌کند.

وی با بیان اینکه سرانه کتابخانه‌ای در استان زنجان مطلوب است، افزود: دغدغه اصلی در این استان تکمیل کتابخانه مرکزی است که پیگیری ها در این خصوص در دستور کار است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اگر پروژه کتابخانه مرکزی در زنجان فعال شود می‌توانیم کمک‌های دولتی را نیز پای کار اوربم که برای این کار نیاز به پیشرفت فیزیکی پروژه تا ۴۰ درصد وجود دارد.
رمضانی با بیان اینکه از سه هزار و ۷۰۰ کتابخاته عمومی در کشور، ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه زیر نظر مستقیم نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تلاش و دغدغه ما ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مخاطبان است.