“سامانه سو” دستیار مدیران در جلوگیری از فساد اداری خواهد بود دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، راه اندازی سامانه سو را یکی از اهداف توجه به سلامت اداری و جلوگیری از فساد عنوان کرد و آن را رابط بین مردم و مسئولین و دستیار و همیار مدیران در نظارت […]

“سامانه سو” دستیار مدیران در جلوگیری از فساد اداری خواهد بود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، راه اندازی سامانه سو را یکی از اهداف توجه به سلامت اداری و جلوگیری از فساد عنوان کرد و آن را رابط بین مردم و مسئولین و دستیار و همیار مدیران در نظارت بر مجموعه های آنها خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تعاون روستایی استان کردستان با موضوع جهاد تبیین در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

دکتر علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تاکید بر اینکه عدم جهاد تبیین توسط مدیران نظام، جنگ ادراکی را برای دشمن آسان کرده است، اظهار داشت: مدیران باید دستاوردها و اقدامات خود را برای ایجاد امید، شور و نشاط در بین مردم تبیین کنند چرا که اغلب مردم از اقدامات ادارات و دستگاه های مختلف اطلاع ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، عنوان کرد: رسانه ذهن افراد جامعه را مدیریت می کند و می تواند آنها را به هر سو هدایت کند.

 
دکتر حسینی، کشاورزی را یکی از تاثیرگذارترین حوزه ها در خصوص معیشت و اقتصاد استان کردستان نام برد و گفت: دولت و سازمان جهاد کشاورزی باید به کشاورزان بهای بیشتری بدهند و از این قشر نهایت حمایت را داشته باشند.

وی گستره کاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را متعدد خواند و گفت، حجاب و عفاف تنها یکی از وظایف کاری این ستاد است و کارکنان سازمان تعاون روستایی استان کردستان نیز از این حیث وضعیت بسیار خوبی دارند.

دکتر حسینی توجه به سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری را یکی دیگر از اهداف کاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: با همکاری و نظارت مردم و خود کارمندان، اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، راه اندازی سامانه سو را یکی از اهداف توجه به سلامت اداری و جلوگیری از فساد عنوان کرد و آن را رابط بین مردم و مسئولین و دستیار و همیار مدیران در نظارت بر مجموعه های آنها خواند.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز پایانه صادراتی استان کردستان

بهرام کوشکی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تعاون روستایی استان کردستان، گفت: سازمان تعاون روستایی استان کردستان دارای ۲۴۲ اتحادیه تعاونی بوده که ۵۴۲ نفر در این تعاونی‌ها به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی به عنوان ناظر شبکه‌ها، مراکز و اتحادیه‌های روستایی در سطح استان فعالیت دارد که رسالت اصلی ایجاد تعامل بین تعاونی‌های روستایی، کشاورزان و مردم با مسئولان بوده است.

کوشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸ مراکز خرید و چهار باب سیلوی ذخیره‌سازی گندم در زیر نظر سازمان تعاون روستایی وجود دارد، افزود: که در این راستا دو سیلو در شهرستان بیجار و یک سیلو در دهگلان در حال ساخت است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان به عرضه محصولات روستایی در سطح ۷۰ فروشگاه‌ تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ فروشگاه مجهز به فروشگاه اترک شده‌اند و در آینده نزدیک اکثر فروشگاه‌های به اترک مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت روستا بازارها در سطح استان یادآور شد: روستا بازار در سنندج با ۹۴ غرفه، در قروه با ۱۴ غرفه، در دیواندره با ۲۴ غرفه فعال بوده است که در سقز با ۳۱ غرفه در حال راه‌اندازی بوده و در کامیاران نیز مکان‌یابی آن صورت گرفته است و با همکاری شورای شهر سنندج دومین روستا بازار نیز در این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه علی‌رغم این همه ظرفیت بخش کشاورزی، تاکنون پایانه صادراتی در استان ایجاد نشده بود، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر اخیر هیئت دولت به استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این پایانه صادراتی اختصاص داده شد.