مرد میدان‌های جهاد و خدمت، سردار رشید اسلام سردار سرلشکر پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جلوداران عرصه مبارزه و جهاد بود او که قبل از انقلاب وارد عرصه مبارزه شد حتی زندان و شکنجه  رژیم طاغوت باعث نشد از راهش کوتاه بیاید و در آغازین روزهای های دفاع مقدس با حضور در جبهه جنوب […]

مرد میدان‌های جهاد و خدمت، سردار رشید اسلام سردار سرلشکر پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جلوداران عرصه مبارزه و جهاد بود او که قبل از انقلاب وارد عرصه مبارزه شد حتی زندان و شکنجه  رژیم طاغوت باعث نشد از راهش کوتاه بیاید و در آغازین روزهای های دفاع مقدس با حضور در جبهه جنوب سازماندهی و انسجام نیرو ها را در آن جبهه ها برعهده گرفت و سرانجام عوارض شیمیایی که از آن دوران برای ایشان باقی مانده بود شهادتش را رغم زد.
آن مجاهد بصیر و سردار ولایتمدار پس از دوران دفاع مقدس مسئولیت های بزرگ و اثرگزاری را برعهده داشت که موفق و سربلند از همه آنها بیرون آمد
شهید حجازی در مسئولیت‌های بسیج و سپاه اقدامات و خدمات ارزشمندی برای تامین امنیت و جذب و پرورش جوانان مومن و انقلابی انجام داد.
شهید والا مقام سرلشکر پاسدار محمد حجازی در مدت حضور در خط مقدم مقابله با صهیونیست ها با برنامه‌ریزی و تدبیر  توانست نقش بی بدیل و ماندگاری را در این عرصه‌ ایفا کند و در ارتقاء توانمندی‌های لجستیکی و صنعت دفاعی جبهه مقاومت قدم های موثری برای مقابله با این غده سرطانی برداشت و خدمات ارزنده‌ای را به یادگار گذاشت طوری که دوستان و دشمنان به درایت و کاردانی او اذعان دارند.
تعابیری که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص این شهید والامقام فرمودند نشان عظمت این شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است.
اگر چه و فقدان سردارانی چون حجازی و سلیمانی مایه تاسف و اندوه مردم ایران و جبهه مقاومت است اما راه آنان همچنان با قدرت و اقتدار توسط رزمندگان شجاع اسلام ادامه دارد.
فرماندهی و نمایندگی سپاه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ضمن گرامیداشت سالگرد این مجاهد نستوه به نمایندگی از رزمندگان و بسیجیان استان بر راه ادامه راه شهیدان و پیروی از ولایت در حراست از اسلام و پاسداری از انقلاب اسلامی عهد می‌بندند.