شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری با افتخار از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی مضایقه نمی‌کند، لذا امیدواریم با فعالیت تشکل‌های خودجوش مردمی، شاهد رشد دین در شهر باشیم و عمق اندیشه و عواطف دینی را در شهر تقویت کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی […]

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری با افتخار از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی مضایقه نمی‌کند، لذا امیدواریم با فعالیت تشکل‌های خودجوش مردمی، شاهد رشد دین در شهر باشیم و عمق اندیشه و عواطف دینی را در شهر تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و در حاشیه تقدیر از ۲۰ نماینده از جمع فعالان و برگزارکنندگان جشن‌ها و آئین‌های مردمی عید غدیر در شهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر، رویکرد مردم سپاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده و برخی از موانع موجود در این مسیر را برطرف کرده است.

او با بیان اینکه بعضی از ضوابط در گذشته روند فعالیت حرکت‌های خودجوش فرهنگی را دشوار کرده بود، گفت: سعی کردیم این موانع را از سر راه برداریم تا مردم خلاقیت و ابتکار خود را به نمایش بگذارند؛ البته بر کیفیت و استاندارد انجام کار تأکید داریم و بر این اساس اگر هیئت‌ها و کانون‌ها امکانات نداشته باشند به آن‌ها تجهیزات می‌دهیم تا کیفیت و استاندارد برنامه‌های خود را ارتقا دهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: معتقدیم تعظیم شعائر اگر به نام مردم انجام شود بهتر است، در این میان شهرداری فقط کمک‌کننده و تسهیل‌گر خواهد بود، سیاستی که در دو سال گذشته پیگیری شد و در آینده نیز ادامه دارد.

او با اشاره به فرارسیدن ماه محرم طی چند روز آینده اظهار کرد: مدیریت شهری با افتخار از هیچ کمکی به هیئت‌های مذهبی مضایقه نمی‌کند، لذا امیدواریم با فعالیت تشکل‌های خودجوش مردمی، شاهد رشد دین در شهر باشیم و عمق اندیشه و عواطف دینی را در شهر تقویت کنیم.

تجلیل از دست‌اندرکاران غدیر در صحن شورای اسلامی شهر

حجت‌الاسلام مهدی فوقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: تحولی در رشد هیئت‌های مذهبی، تبدیل و تغییر نسلی آن‌ها مشاهده می‌شود و ما به دنبال اندیشیدن تمهیداتی هستیم تا در آینده با وجود تغییر مدیریت‌ها و دیدگاه‌ها چنین وضعیتی باقی بماند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: امسال به‌مناسبت عید سعید غدیر خم مردم کارهای خودجوش انجام دادند که جای تشکر دارد و ما به عنوان خاستگاه هیئت‌های مذهبی از این تلاش‌ها حمایت خواهیم کرد