سران کشورهای عربی نشستی مشترک با رئیس جمهور چین در پایتخت عربستان برگزار کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از الجزیره، سران کشورهای عربی امروز (جمعه) نشستی مشترک با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ریاض برگزار کردند. در این نشست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و شی جین پینگ، رئیس […]

سران کشورهای عربی نشستی مشترک با رئیس جمهور چین در پایتخت عربستان برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از الجزیره، سران کشورهای عربی امروز (جمعه) نشستی مشترک با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ریاض برگزار کردند.

در این نشست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و دیگر رهبران کشورهای عربی سخنرانی کردند.

ولیعهد سعودی در سخنرانی خود تاکید کرد که نشست عربی-چینی با هدف بالا بردن سطح همکاری ها و ایجاد صفحه جدیدی از شراکت برگزار شد.

وی گفت که بر ایجاد راه حل های مسالمت آمیز برای درگیری ها و اختلافات تاکید می کنیم و از برپایی دولت فلسطین بر اساس راه حل دوکشوری و ابتکار صلح عربی حمایت می کنیم.

شی جینگ پین، رئیس رئیس جمهور چین نیز گفت که نشست عربی -چینی یک رویداد مهم است و روابط دو طرف را به سوی آینده ای بهتر سوق می دهد.

وی گفت که جهان و منطقه خاورمیانه وارد مرحله جدیدی از تحولات شد که نیازمند تقویت همکاری ها و شراکت است.

رئیس جمهور چین گفت که اسلام هراسی و ارتباط دادن تروریسم به دین خاص را نمی پذیریم.

وی گفت تاکید کرد که از حل اختلافات کشورهای عربی و ایجاد سازمان امنیتی مشترک در خاورمیانه حمایت می کنیم.

رئیس جمهور چین همچنین خاطرنشان کرد: مساله فلسطین برای امنیت و ثبات منطقه مهم است و ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین نباید تداوم یابد. از برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی حمایت می کنیم.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز تاکید کرد که برگزاری اولین نشست عربی-چینی نشان دهنده اهمیت روابط مشترک است.

وی گفت که کشورهای عربی تمایل به همکاری با چین در تمامی زمینه ها دارند.

همچنین عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر گفت که برای حل بحران های منطقه ای و بین المللی همکاری ها و هماهنگی های عربی و چینی باید افزایش یابد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست سخنرانی کرد و خواستار حمایت از ملت فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شد.