عمر قطعات مترو رو به پایان است/ ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عمر قطعات مترو رو به پایان است گفت: امیدواریم در سال آتی شاهد تحولات بنیادین در حوزه حمل و نقل باشیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اولین خط مترو تهران […]

عمر قطعات مترو رو به پایان است/ ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عمر قطعات مترو رو به پایان است گفت: امیدواریم در سال آتی شاهد تحولات بنیادین در حوزه حمل و نقل باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اولین خط مترو تهران تحت عنوان خط ۵ در سال ۷۷ و از مبدا ایستگاه صادقیه تهران به مقصد گلشهر کرج افتتاح شد و در ادامه توسعه و پیشرفت این ناوگان در دهه ۸۰، به ترتیب خط ۱ و خط ۴ متروی تهران نیز به مرور راه اندازی شد.

در سال های اخیر نیز خطوط ۳، ۶ و ۷ احداث و اکنون پس از گذشت ۲ دهه از فعالیت مترو، این ناوگان با بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال روزانه بیش از یک میلیون مسافر را در زیر شهر تهران جابجا می کند.

اما موتور توسعه و پیشرفت متروی تهران از اواسط دهه ۹۰ و با اوج گیری تحریم های آمریکا کند شد و اکنون شاهد فرسودگی ناوگان مترو هستیم.

در چند سال اخیر نیز به دلایل تحریم و کمبود بودجه، شاهد نقص های فنی متعدد، کمبود قطار و سکوهایی مملو از مسافر هستیم که صبر همه شهروندان را لبریز کرده است.

میثم مظفر عضو شورای شهر تهران با اشاره به تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: بودجه ۱۴۰۲ قابل دفاع و متناسب با عملکرد شهردارى و اهداف پیش رو می باشد.در حقیقت تمرکز اصلی برای سال آینده بر روی حوزه حمل و نقل عمومی است و انشالله در سال جدید شاهد رشد مضاعف در حوزه اتوبوسرانی و تامین اتوبوس های شهری هستیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه افزود: براساس پیش بینی ها در سال آینده، در کنار اورهال اتوبوس های موجود، حدود دو هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر می شود.

مظفر با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت متروی تهران نگران کننده است تصریح کرد: عمر قطعات متروی پایتخت رو به پایان است و در این حوزه شاهد عقب ماندگی های بسیاری هستیم.

وی با ابراز خوش بینی نسبت به سال ۱۴۰۲ بیان کرد: امیدواریم شاهد تحولات بنیادین در حوزه حمل و نقل باشیم همچنین براساس پیش بینی ها درآمدهای شهرداری تهران تا پایان سال افزایش خواهد یافت.