اعمال ممنوعیت ترافیکی برای ترانزیت در مسیر مریوان – باشماق/ ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس و هزار و ۲۵۰ دستگاه سواری برای جابجایی زوار مهیاست. معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه، تردد ترانزیت تا پایان سفر زائرین اربعین خارج از تایم عبور و مرور زائرین انجام می‌شود، گفت: با اعلام استفاده از […]

اعمال ممنوعیت ترافیکی برای ترانزیت در مسیر مریوان – باشماق/ ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس و هزار و ۲۵۰ دستگاه سواری برای جابجایی زوار مهیاست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه، تردد ترانزیت تا پایان سفر زائرین اربعین خارج از تایم عبور و مرور زائرین انجام می‌شود، گفت: با اعلام استفاده از مرز باشماق به عنوان مرز تردد زوار، ۸ موکب در محدوده شهر مریوان و مرز باشماق راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با اعلام استفاده از مرز باشماق به عنوان مرز تردد زوار، ۸ موکب در محدوده شهر مریوان و مرز باشماق راه‌اندازی شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: امکان اسکان شبانه ۳ تا ۴ هزار نفر و پارکینگ به اندازه ۲۵ هزار خودرو فراهم شده است.

وی عنوان کرد: تامین محتوای فرهنگی به عهده تبلیغات اسلامی و فضاسازی شهر هم به عهده ارشاد اسلامی است.

رمضانی از راه‌اندازی موکبی توسط اوقاف در محدوده مرز خبر داد و افزود: اقدامات خوبی در کمیته زیرساخت در راستای اماده‌سازی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: از محل کمک‌های مردمی رقم قابل توجهی برای استقبال از زائران صورت گرفته البته در سال اول احتمال دارد ضعف‌هایی وجود داشته باشد. تردد ترانزیت تا پایان سفر زائرین اربعین خارج از تایم عبور و مرور زائرین انجام می‌شود.

کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه، اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها در داخل و مرز مریوان انجام شده است، افزود: سعی کرده‌ایم قوس‌های خطرناک را به شیوه جهادی رفع خطر کنیم روکش آسفالت در نقاطی که مورد نیاز بوده انجام شده است.

وی افزود: از لحاظ منظر شهری بسترهای لازم فراهم نبود ولی نورپردازی مناسب برای سطح شهر انجام شده است.

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان هم گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس و هزار و ۲۵۰ دستگاه سواری برای جابجایی زوار مهیاست.

عیسی گوهری رییس پلیس راه کردستان هم اظهار کرد: در خصوص بحث پلیس راه تمام تیم‌های مورد نیاز مستقر شده است و از لحاظ گشت و نیرو در محورها مشکل نداریم.

وی با بیان اینکه در مسیر جاده جدید تیزتیز گاران امکانات لازم را برای تردد مسافرین نداریم گفت: خط کشی و علایم مورد نیاز در این محور وجود ندارد و استفاده از این مسیر برای محلی ها قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر سقز به مریوان مشکل داریم حتی برای سواری که بخواهد عبور کند مشکل وجود دارد چه برسد به اتوبوس زیرساخت های لازم در این نقطه فراهم نیست.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان هم در مورد مشکلاتی که در رابطه با انتن دهی در این مسیر وجود دارد گفت:تعهدات مخابرات در این محدوده انجام شده و مشکلات موجود ناشی از عدم عمل به تعهد ایرانسل است.

وی خاطرنشان کرد: دو سایت در مسیر تیزتیز گاران در راستای پوشش جاده ای توسط یکی از شرکت ها در حال انجام است ولی اپراتور نمی‌تواند در مدت زمان این پروژه را تحویل بدهد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان