رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است تا خود را از انزوای منطقه ای خارج کرده و جای پایی در جهان عرب باز کند. گردشگری یکی از اهرم های این رژیم برای نفوذ موریانه ای در آن دسته از کشورهایی است که حکام آنها دست به سازش به این رژیم زده اند. به گزارش پایگاه خبری […]

رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است تا خود را از انزوای منطقه ای خارج کرده و جای پایی در جهان عرب باز کند. گردشگری یکی از اهرم های این رژیم برای نفوذ موریانه ای در آن دسته از کشورهایی است که حکام آنها دست به سازش به این رژیم زده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از روزنامه رای الیوم، رژیم صهیونیستی که همواره رویای شوم تسلط از نیل تا فرات را در سر داشته است، با هر روزنه ای از جمله صنعت جهانگردی تلاش کرده که در جهان عرب نفوذ کند. با توجه به ناممکن بودن گزینه نظامی، تل آویو به بهانه گردشگری، کشورهای عربی به ویژه مصر را هدف تاخت و تاز خود قرار داده است.

هر چند رژیم صهیونیستی به مخالفت ملت مصر با روند عادی سازی روابط حکام کشورشان با تل آویو اعتراف دارد و علیرغم گذشت بیش از چهار دهه از امضای توافق سازش بین دوطرف، طمع ورزی های صهیونیست ها برای یافتن روزنه نفوذ به مصر به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و گردشگری همچنان به شدت ادامه دارد.

در همین راستا، محافل رسمی صهیونیستی فاش کردند که گروه گردشگری صهیونیستی موسوم به “آبراهام” برای اولین بار با مرکز گردشگری مصری ” اکوا صن” جهت سفر به “گردشگاه و تفرجگاه سینا” در مصر قرارداد همکاری امضا کرده است که اولین همکاری در نوع خود میان بازرگانان رژیم اسراییل و مصر شناخته می شود.

به نوشته تارنمای صهیونیستی ” زمن اسراییل “، تمامی بازدید کنندگان از این تفرجگاه صهیونیست هستند و هر چند دکوراسیون و طراحی های به عمل آمده در این گردشگاه همگی متعلق به فرهنگ و تمدن شرق هستند اما موسیقی بکار رفته در آن انسان را به یاد قهوه خانه های تل آویو می اندازد.

آنچه که در کانون عادی سازی رابطه میان رژیم های عربی و رژیم اسرائیل مورد توجه شدید حکام عرب قرار دارد، فرهنگ سازی مقوله پذیرش این رژیم غاصب به عنوان یک عضو در منطقه است که در واقع زمینه نفوذ موریانه ای رژیم صهیونیستی در جوامع عربی را فراهم می کند.

به نوشته رای الیوم، اقدام حکام امارات، بحرین، سودان و مغرب در برقراری رابطه آشکار سیاسی، امنیتی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی بستر کاملا مناسبی برای نفوذ خزنده این رژیم در شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس ایجاد کرده است.