کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از مصرف سموم و آلودگی آب های زیرزمینی با همکاری جهاد کشاورزی استان در شهرهای داران و دامنه از شهرستان فریدن برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست استان اصفهان ،«پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط […]

کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از مصرف سموم و آلودگی آب های زیرزمینی با همکاری جهاد کشاورزی استان در شهرهای داران و دامنه از شهرستان فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست استان اصفهان ،«پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در این کارگاه به شیوه های حل مسئله و آموزش از طریق رهیافت های مشارکتی «روش تسهیلگری و ارزیابی مشارکتی روستایی (PRA)» برای محصولات و آفت با کمک کشاورزان منطقه پرداخته شد.
فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: با برگزاری این کارگاه آموزشی سه روز و مشخص شدن دیدگاه کشاورزان مبنی بر آگاهی به مضرات کنترل شیمیایی و روش های خلاق کنترل بیولوژیک، اهمیت و نقش دستگاه های نظارتی در حسن انجام مسئولیت خود، بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد.
وی ضمن تشکر از تسهیل گران توانمند و حرفه ای در برگزاری این کارگاه، بیان کرد: جوامع بومی و محلی بواسطه تجربیات ذی قیمت و کاربردی، در زمره سرمایه های اجتماعی ارزشمند می باشند که غفلت از این سرمایه ها، سبب خسارت های بسیار در حوزه محیط زیست و کشاورزی می شود.
شایان ذکر است؛ اجرای آموزش و برگزاری کارگاه های مشارکتی برای کشاورزان و روستائیان از جمله راهکارهای نوین سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت کاهش یا برون رفت از معضلات چند سویه محیط زیستی است که برگزاری این کارگاه نیز در راستای دستیابی به همین هدف انجام پذیرفته است.