مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری با تاکید براینکه استان اصفهان نقش کلیدی در توسعه گردشگری دارد، افزود: هم‌اکنون این استان ۱۸ اثر ملموس و ناملموس در فهرست میراث ناملموس ثبت‌شده دارد و صنایع‌دستی اصفهان پدر هنر ایران به شمار می‌رود. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری با تاکید براینکه استان اصفهان نقش کلیدی در توسعه گردشگری دارد، افزود: هم‌اکنون این استان ۱۸ اثر ملموس و ناملموس در فهرست میراث ناملموس ثبت‌شده دارد و صنایع‌دستی اصفهان پدر هنر ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان،مصطفی فاطمی استان محور بودن نمایشگاه گردشگری را مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال بیان کرد و ابراز امیدواری کرد: شرکت های خارجی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند .
وی با تقدیر از تمامی فعالان به‌ویژه دست‌اندرکاران برگزارکننده این نمایشگاه ابراز داشت: شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، “گردشگری و انرژی‌های سبز” است.
او افزود: باید تلاش کنیم تا ما به سمت انرژی تجدیدنظر حرکت کنیم و این در حالی است که تمامی کشورهای منطقه علی‌رغم داشتن نفت، به سمت اقتصاد جایگزین یعنی گردشگری حرکت می‌کنند، لذا گردشگری می‌تواند ما را به اقتصاد پاک هدایت کند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تصریح کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ٢٠ درصد رشد داشته است و می‌توان گفت، صنعت گردشگری در این کلان‌شهر جایگاه ویژه‌ای دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از ١٠ شهر برتر در صنایع گردشگری محسوب می‌شود، گفت: در حقیقت میراث ملموس و ناملموس موضوعی است که باید به‌طور جدی به آن پرداخته شود.
احمدرضا طحانیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه‌ها بتواند نقطه ارتباطی، تأثیرگذاری، شتاب‌دهندگی و شبکه‌سازی لازم را به وجود آورد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این آیین افتتاحیه با بیان اینکه مهر ماه امسال سرشار از مناسبت‌های مبارک است، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اجرای جایزه ملی مصطفی(ص) و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از جمله این مناسبت‌ها است.
حمیدرضا محققان افزود: گردشگری سلامت، پس از گردشگری فرهنگی و تاریخی و طبیعت، یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری در استان اصفهان به شمار می‌رود.
محققان گفت: با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی در حال حاضر ۱۱ مرکز گردشگری سلامت در دو حوزه دولتی و خصوصی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که به گردشگران داخلی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کنند.
عباس حاج رسولیها رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اگر بتوانیم با مجموعه کشورهای خواهرخوانده خود ارتباط برقرار کنیم، به‌طور قطع می‌توان ظرفیت خوبی برای توریست خارجی در این استان ایجاد کرد.
نادر آخوندی مدیر دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان هم تصریح کرد: توسعه علم گردشگری میان مسئولان و مردم و همچنین ایجاد همگرایی میان مسئولان از تمامی نهادها باید به فرصتی برای توسعه گردشگری پایدار تبدیل شود.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان تا ۷ مهرماه در ساعت بازدید ۱۵ تا ۲۱ به کار خود در فضای ۴۰۰۰ مترمربع واقع در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های استان در کمربندی شرق به کار خود ادامه خواهد داد.