افزایش تولید زباله‌های پلاستیکی در جهان، واکنش دبیر کل سازمان ملل را در پی داشت و وی درباره تهدید آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از پلاستیک هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آنتونیو گوترش طی پیامی توئیتری در روز جمعه اعلام کرد: پلاستیک ها به عنوان شکل دیگری از سوخت های فسیلی، تهدیدی جدی برای […]

افزایش تولید زباله‌های پلاستیکی در جهان، واکنش دبیر کل سازمان ملل را در پی داشت و وی درباره تهدید آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از پلاستیک هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آنتونیو گوترش طی پیامی توئیتری در روز جمعه اعلام کرد: پلاستیک ها به عنوان شکل دیگری از سوخت های فسیلی، تهدیدی جدی برای حقوق بشر، اقلیم و تنوع زیستی هستند.

وی افزود: در شرایطی که مذاکرات برای توافق درباره کارزار «نه به آلودگی پلاستیک» ادامه دارد ازکشورهای جهان می خواهم زمان را از دست ندهند و تولید زباله‌های پلاستیکی بیشتر را متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، باوجود هشدار سازمان های بین المللی و فعالیت گسترده سازمان های مردم نهاد، به خاطر فقدان اراده جمعی و منافع تجاری تولید پلاستیک برای صاحبان صنایع، کماکان تولید زباله های پلاستیکی در جهان رو به گسترش است.