بیانیه فرزندان شاهد و ایثارگر به منتخبین شورای اسلامی شهراصفهان

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،
جمعی از فرزندان و یادگاران شهدا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با اشاره به مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب شهردار بیانیه‌ای را صادر نموده اند.
وَالَذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ
در نظام اسلامی، انتخابات یک فرصت برای برگزیدن اشخاص کاردان و اصلح برای زمامداری امور مردم است.
یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده شورای اسلامی شهر می باشد انتخاب شهردار است. مدیریت شهرداری شهر شهید پرور اصفهان با توجه به شرایط خاص شهر اصفهان از حساسیت های ویژه ای برخوردار است.
به نظر می رسد علاوه بر سه رکن تعهد، تخصّص و تجربه که برای شهردار منتخب لازم است. امروزه برای اداره کلانشهری چون اصفهان نیاز به خلق درآمدهای جدید با افکار نو می باشد تا بتوان پروژه های بزرگ عمرانی و محرک را به حرکت در آورد. در حال حاضر منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان که به پشتوانه رای مردم انقلابی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به کرسی شورا رسیده اند در مهمترین برهه خدمت خویش بایستی شخصی را جهت سمت شهردار انتخاب نمایند که قطعا آشنایی با شهر و سابقه علمی و اجرایی روشن در کنار ویژگی های شخصیتی والا همچون پاکدستی، پاک چشمی، امانت داری و نگاه بلند و کلان به موضوعات از حداقل ویژگی هایی است که باید در شهردار آتی اصفهان جلوه گر باشد و منتخبین شورای شهر قطعا واقف به این موضوعات می باشند.
به هر تقدیر امروز فرصت خدمت به مردم انقلابی و شهید پرور اصفهان که فقط در یک روز بیش از ۳۷۰ شهید گلگون کفن را تششیع کرده اند کاملا فراهم است و با یک انتخاب خوب و صحیح می توان زمام شهر را به شهرداری سپرد که با فکر روشن و نگاه منطقی و روحیه انقلابی و جهادی کارهای بزرگ را در این شهر به سرانجام برساند.
لذا وظیفه خود می دانیم جهت پاسداری از رای مردم در انتخاب شهردار شایسته، به دقت مسائل را رصد کرده و از تمام ظرفیت های فکری و عملی خود برای کمک به منتخبین شورای ششم بهره ببرد تا به فضل خدا شاهد توسعه، پیشرفت و تعالی شهرمان باشیم.
در بیانیه فرزندان معظم شهدا خطاب به منتخبین شورای اسلامی شهر اصفهان توجه جدی به ملاک ها و شاخصه ها در انتخاب شهردار جدید کلانشهر اصفهان آمده است:
بدون شک به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری نقش مهمی در یک شهر دارد و الزاما یک شهردار موفق نیز شهرداری است که بتواند تاثیرات رو به رشدی در زندگی مردم ایجاد کند.
برای یک شهردار در تراز، معیارهای زیادی بر شمرده می شود چرا که مدیریت شهری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی است؛ لذا علاوه بر خصوصیات شخصی از قبیل: ولایت پذیری و دینداری، دانایی، آگاهی، هوشمندی، تخصّص، داشتن قابلیت، نگاه درست به مشکلات، استقلال فکری و عملی، ابتکار و خلاقیت، قاطعیت، پاکدستی و پاکدامنی، امانتداری، مهارت های مدیریتی و فردی و… یک شهردار در تراز انقلاب اسلامی باید دارای شاخصه هایی به شرح ذیل باشد:
۱. با اصول اعتقادی اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب کاملا آشنا باشد.
۲. مولفه های اقتصادی را بشناسد و از مدیریت اقتصادی قوی برخوردار باشد تا بتواند از منابع موجود بیشترین استفاده را کرده و راه های درآمدزایی را شناسایی و بررسی و به بهترین نحو ممکن آنها را بکار بندد.
۳. باید دانش آموخته دانشگاههای تراز اول کشور و الزاما با بالاترین مدرک تحصیلی مرتبط شهرداری باشد.
۴. با وظایف شهر آشنا باشد و فرصت ها و تهدیدات شهری را بشناسد و از برنامه های زائد و انحرافی پرهیز نماید.
۵. یک شهردار در تراز انقلاب در واقع باید یک مدیر جهادی باشد چرا که این ویژگی می تواند در تعاملات شهری تاثیرگذار باشد و با ارائه آموزش و اطلاع رسانی در برنامه های عمرانی، شهرسازی، اقتصادی باعث مشارکت مردم در عرصه های مختلف شده به نحوی که تبدیل به باورهای عمومی گردد.
۶. دیگر فرصت سعی و خطا نیست شهردار منتخب باید سابقه طولانی و کافی در معاونت های مختلف شهرداری و پرونده ای درخشان در عمران و آبادانی شهر و سابقه ای در مدیریت استانی داشته باشد و برای جذب سرمایه گذاری تلاش کند.
موارد پیشنهادی فوق در انتخاب شخص اصلح به عنوان شهردار مطرح شد که شایسته است اعضای محترم شورای کلانشهر اصفهان ضمن توجه به موارد مطرح شده در ویژگی علمی و اجرایی شخص شهردار، در انتخاب این شخص مهم، بیشتر به برنامه های اجرایی و کاربردی شهردار منتخب توجه کنند و تا حد امکان شهردار را با توجه به برنامه هایش برگزینند.
در این راستا جمعی از فرزندان شهدا و نخبگان شاهد و ایثارگر استان از اعضای محترم شورای اسلامی شهر انتظار دارد با توجه به وضعیت فعلی و ضرورت های پیش رو از جمله نارسایی های موجود شهر به انتخاب شهرداری بپردازند که با اشراف بر موضوعات قادر به حل مشکلات در اسرع وقت باشد و همچنین با بررسی دقیق سوابق و کارنامه اجرایی ۵ نفر کاندیدای محترم که همگی از نیروهای انقلابی و متدین و شایسته می باشند ضمن احترام به سایر این عزیزان بردار گرامی جناب آقای دکتر علیرضا قاری قرآن که ازخانواده معظم شهدا نیز می باشند را بر اساس کارنامه و شاخصه های فوق به عنوان شهردار منتخب و گزینه اصلح معرفی می نماید.
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته – ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰