واگذاری سهام ستاره خلیج فارس به جای بدهی وزارت نفت بازپرداخت مطالبات ارزی پروژه های وزارت نفت به صندوق توسعه ملی به تاخیر افتاده و از طلب ۶ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی قرار است ۵.۳ دلار آن در قالب تملک سهام پالایشگاه ستاره واگذار شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

واگذاری سهام ستاره خلیج فارس به جای بدهی وزارت نفت

بازپرداخت مطالبات ارزی پروژه های وزارت نفت به صندوق توسعه ملی به تاخیر افتاده و از طلب ۶ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی قرار است ۵.۳ دلار آن در قالب تملک سهام پالایشگاه ستاره واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت نفت، بازپرداخت مطالبات ارزی پروژه های وزارت نفت به صندوق توسعه ملی به تاخیر افتاده و خبرها حکایت از این دارد که از طلب ۶ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی قرار است ۵.۳ دلار آن در قالب تملک سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام شود چراکه ۱۸ درصد آن متعلق به وزارت نفت است.
در حال حاضر وزارت نفت ابتدا باید قیمت گذاری سهام ستاره خلیج فارس را انجام دهد و از این طریق می‌تواند برای پرداخت بدهی خود به صندوق توسعه ملی به صورت قانونی اقدام و اگر این اتفاق بیفتد صندوق توسعه ملی در کنار سایر سهام‌داران پالایشگاه قرار خواهد گرفت. البته گفته می شود دو شرکت دیگر هم در کنار این مورد برای پرداخت بدهی های وزارت نفت به صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده که فرآیند مربوط به آنها نیز در حال انجام است.