رئیس پلیس فتای البرز گفت: در آستانه اربعین حسینی، کاربران مراقب ترفند‌های کلاهبرداران فضای سایبری باشند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: برخی افراد به بهانه این مناسبت در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل […]

رئیس پلیس فتای البرز گفت: در آستانه اربعین حسینی، کاربران مراقب ترفند‌های کلاهبرداران فضای سایبری باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: برخی افراد به بهانه این مناسبت در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل این نوع ترفند‌ها ضروری است.

او می گوید: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی نسبت به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات اقدام و در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار کلاهبرداران سایبری نشوند.

او می گوید: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربران باید با دقت در آدرس سایت اصلی دقت داشته باشند چرا که در تمام درگاه‌های بانکی از پروتکل https استفاده می‌شود.

او می گوید: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.