مدیرکل پست استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور، سامانه ۴۱۴۰ برای پاسخگویی به نیاز و سوالات مردم در استان اصفهان راه‌اندازی شده است و این سامانه پاسخگویی پستی، در ساعات اداری به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ریاح نیوزحمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان در […]

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور، سامانه ۴۱۴۰ برای پاسخگویی به نیاز و سوالات مردم در استان اصفهان راه‌اندازی شده است و این سامانه پاسخگویی پستی، در ساعات اداری به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ریاح نیوزحمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته پست، اظهار کرد: با ورود فناوری اطلاعات، نیاز مردم تغییر پیدا کرد و متناسب با این موضوع، ماهیت پاکت به سمت بسته و امانت تغییر یافت.

وی گفت: با توجه به این موضوع، اداره پست اصفهان فعالیت خودش را در دو زمینه آغاز کرد. اولی، توسعه زیرساخت‌ها بود که باید به سرعت نسبت به آن اقدام می‌شد و دومی، هوشمندسازی فرایندها بود.

مدیرکل پست استان اصفهان افزود: اولین اقدامی که در زمینه توسعه زیرساخت‌ها انجام شد، این بود که استان اصفهان بعد از پایتخت به دومین هاب پستی کشور تبدیل شد و وظیفه این هاب پستی این است که مبادله مرسولات را بین واحدهای پستی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تمام مرسولات ابتدا به تهران فرستاده می‌شد و بعد از آنجا توزیع می‌شد. اما در حال حاضر در هاب پستی مرکز کشور یعنی در اصفهان این فرایند انجام می‌شود.

باقری بیان کرد: ۵۴ دستگاه کامیون پستی به صورت روزانه در این مرکز تخلیه و بارگیری انجام می‌دهندکه حدود ۲۰۶ تن وزن این مرسولات است.

وی ابراز کرد: تبدیل اصفهان به یک هاب پستی، این مزیت را برای استان به همراه داشت که مدت زمان سیر مرسوله به استان‌های مقصد کاهش قابل توجهی پیدا کرد.

مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه گفت: اقدام دیگری که در بخش زیر ساخت‌های پستی انجام شد، توسعه حمل‌ونقل شهری و حمل‌ونقل بین شهری بود.

وی افزود: با توجه به اینکه توزیع مرسوله‌های پستی تنها توسط نامه‌رسان و از طریق موتور سیکلت انجام می‌شد، امکان توزیع نامه‌ها وبسته‌ها در حجم و وزن زیاد امکان‌پذیر نبود.

باقری نیز گفت: ۴۰ دستگاه پراید وانت به توزیع مرسوله‌های پستی اضافه شد و این اقدام منجر به رشد ۳۰۰ درصدی توسعه مرسوله‌های پست در حمل‌ونقل شهری شد.

وی تصریح کرد: همچنین در توسعه حمل‌ونقل بین شهری، اداره پست استان اصفهان رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است. علاوه بر این بخش خصوصی نیز اقداماتی را برای توسعه زیرساخت‌های پستی انجام داده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدام مهم انجام شده دیگر در بخش پستی استان اصفهان، توسعه خطوط داخل استان بود، بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۷ خط پستی درون و برون‌استانی وجود دارد که بخش زیادی از مرسولات درون استانی از طریق کامیون و کامیونت جا به جا می‌شود. به طوری که روزانه دو مرتبه ارسال مرسوله به دورترین نقاط استان اصفهان انجام می‌شود.

وی نیز گفت: از اصفهان به ۹ مرکز استان دیگر ارتباط مستقیم برقرار شده است و در مجموع می‌توان گفت اصفهان با ۲۶ استان کشور ارتباط زمینی مستقیم و غیرمستقیم برای مبادلات پستی دارد.

باقری در ادامه اظهار داشت: با توجه اینکه از سال ۱۳۹۸ تا به امروز برای ۲۰۰ نفر اشتغال در قالب نیروهای شرکتی در پست استان اصفهان به صورت مستقیم ایجاد شده است، این میزان اشتغال در راستای تغییر فرایندهای پستی انجام شده است.

وی نیز با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان مجهز به سیستم سورتینگ در کشور بود، گفت: در گذشته با توزیع و دسته بندی مرسولات پستی به صورت دستی، آسیب زیادی به این مرسولات وارد می‌شد یا اینکه زمان زیادی در این فرایند تلف می‌شد، اما با راه‌اندازی سیستم هوشمند مرتب‌سازی مرسوله‌های پستی، در هر ساعت بیش از چهار هزار مرسوله تفکیک و تقسیم‌بندی می‌شود.

مدیرکل پست استان اصفهان نیز با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، سامانه ۴۱۴۰ برای پاسخگویی به نیاز و سوالات مردم در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه پاسخگویی پستی، در ساعات اداری به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی در ادامه گفت: آخرین اقدام در زمینه هوشمندسازی، ساخت و نصب پلاک پستی هوشمند در سطح استان بوده و تا امروز بیش از ۲۸۵ هزار پلاک هوشمند در استان اصفهان نصب شده است.

باقری اعلام کرد: برای اولین بار در کشور، پلاک هوشمند در روستاهای استان اصفهان نیز نصب شده است و در تلاش هستیم تا پایان ۱۴۰۳ تمام اماکن شهر اصفهان به پلاک هوشمند پستی مجهز شوند.

وی نیز ابراز کرد: پست استان اصفهان با ۸۳۲ واحد پستی سهم ۷.۷ از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده که بر این اساس اصفهان در بین استان‌های شاخص در امر ارتباطات در سطح کشور قرار گرفته است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه به ازای هر ۶۱۵۵ اصفهانی یک واحد پست وجود دارد، گفت: علاوه بر این به ازای هر ۱۲۹ کیلومتر یک واحد پستی در استان اصفهان وجود دارد. این در حالی است که در کل کشور و به‌طور میانگین به ازای حدود ۷ هزار نفر یک واحد پستی وجود دارد.

وی تصریح کرد: به صورت روزانه ۴۷ هزار مرسوله به اصفهان وارد و ۴۴ هزار مرسوله نیز از استان خارج می‌شود که در مجموع شش ماه اخیر، حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله به استان وارد شده است. همچنین نزدیک به ۸ میلیون و ۱۴۸ هزار مرسوله از استان خارج شده است.

باقری نیزگفت: در واقع می‌توان گفت نسبت به مشابه سال قبل رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسوله‌های پستی را در استان اصفهان داشته‌ایم.