به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین را ترویج فرهنگ زکات مانند سایر دستورات الهی در عموم جامعه عنوان کرد. نبی اله اله دادی گفت: هم استانی های خیراندیش در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان زکات پرداخت […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین را ترویج فرهنگ زکات مانند سایر دستورات الهی در عموم جامعه عنوان کرد.

نبی اله اله دادی گفت: هم استانی های خیراندیش در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰درصد زکات جمع آوری شده در هر شهرستان بین نیازمندان همان شهرستان توزیع می شود، ادامه داد: درصد محدودی از این مبالغ صرف طرح های عمرانی عام المنفعه در سطح استان می شود.

این مقام مسئول به پلاک گذاری ۸ هزار اصله درخت در قالب طرح شجره و ثمره طیبه (زکات مستحبی) برای مصرف نیازمندان و فقرا، اشاره داشت و افزود: شهرستان اردستان با ثبت بیش از ۲ هزار اصله درخت پسته، رتبه نخست این طرح در استان را به خود تخصیص داده است.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان، با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جلسات شورای زکات شهرها و بخش های استان، گفت: تلاش شده با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، در زمینه پرداخت زکات از ظرفیت های مردمی استفاده شود و کشاورزان و عموم مردم نیز می توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سطح استان، با شماره گیری #۵۰۳۱۸۸۷۷* زکات خود را به نیازمندان واقعی اهدا کنند