با حضور معاون اول رئیس جمهور جلسه ای در خصوص ارائه خدمات فناورانه به زائرین اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری»در خصوص ارایه خدمات ارتباطی و فناورانه به زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد مخبر در این جلسه که وزیر ارتباطات و […]

با حضور معاون اول رئیس جمهور جلسه ای در خصوص ارائه خدمات فناورانه به زائرین اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری»در خصوص ارایه خدمات ارتباطی و فناورانه به زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد مخبر در این جلسه که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی ، مدیران شرکت ها و پلتفرم های فعال اینترنتی و مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، ارائه خدمات با سرعت بالا و ارزان و همچنین نوآوری و به روز بودن را از مهمترین ویژگیهای شرکتهای اینترنتی و حوزه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: شرکتهای اینترنتی با ارائه خدمات نرم افزاری و فناورانه، جمع آوری اطلاعات و ساماندهی و نظم دهی در حوزه ارتباطات زائران و حمل و نقل آنان نقشی مهم و اساسی در تسهیل و حل مسایل پیاده روی اربعین حسینی (ع) در سال جاری دارند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم با همکاری و کمک گروه های جهادی و مردمی و همچنین بهره گیری از خدمات شرکتهای فناورانه و ارتباطی به دنبال این است تا زائران اربعین حسینی، زیارتی آسان، ارزان، منظم و ایمن داشته باشند.

وی تصریح کرد: میزان موفقیت دولتها در بهره گیری از ظرفیتهای اقتصاد دیجیتال و پلتفرم های اینترنتی برای خدمت رسانی به مردم سنجیده می شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا با بررسی آسیب شناسانه از مشکلات و مسائل پیاده روی اربعین سال گذشته و در اختیار دادن آن به شرکتهای فعال در حوزه اینترنت، از آنها در حل مشکلات و برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین حسینی (ع)کمک گرفته شود.

مخبر همچنین از شرکتهای فعال دیجیتال خواست تا هرچه سریعتر مشکلات و مسائل خود را در زمینه های اخذ مجوز های قانونی از دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه، مشکلات لجستیکی و پشتیبانی و همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوطه تهیه نمایند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و بررسی و اقدام شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به شکل گیری ستاد اربعین در این وزارتخانه در دو ماه گذشته و تشکیل جلسات منظم با شرکتها و پلتفرم های داخلی و مقامات کشور عراق افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه تقویت زیرساختهای ارتباطی در مناطق مرزی به ویژه در کشور عراق انجام شده است و با پیش بینی ۱۶ سایت ثابت و سیار ارتباطی و اپراتورهای تلفن همراه نقاط کور در نواحی مرزی برای جوابگویی پیک جمعیتی پوشش داده شده است.

وی تاکید کرد: ارایه خدمات ارتباطی و اینترنتی، کاهش قیمت رومینگ و اینترنت رایگان، بهره گیری از پلتفرمهای بزرگ کشور در حوزه جابجایی مسافر، مسیریابی، جابجایی پول و انتقال ارز و ارائه خدمات مشاوره ای پزشکی از مهمترین اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در اربعین سال جاری است.

در ادامه این جلسه نیز شرکتهای فعال اینترنتی در حوزه پیام رسان، جابجایی مسافر و و ارائه خدمات مالی و ارزی به تشریح اقدامات و برنامه های خود در بخشهای ساماندهی سفرهای بین شهری، ارائه تخفیف در سفرهای بین شهری نواحی مرزی به زائران اربعین حسینی، ارائه معافیت کمیسیون به رانندگان شرکتهای حمل و نقل اینترنتی، فعال کردن طرحهای تشویقی برای رانندگان، ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی، پشتیبانی از موکب ها، امکان رزرو درخواست سفر برای زمانهای مشخص و امکان داشتن سفرهای اشتراکی با صرف هزینه کمتر پرداختند.

از دیگر خدمات شرکت های اینترنتی و پلتفرم ها در اربعین سال جاری میتوان به نرم افزارهای راهنمای زائرین، ثبت و جستجوی گم شدگان اربعین در ۴۰ ایستگاه، قابلیت زائر-خادم برای خدمت رسانی مردم به مردم در حوزههای پرستاری، پخت غذا و نذری، خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، ارائه با کیفیت و کرامت دینار به زوار اربعین، کیف پول الکترونیکی برای حل مشکل تخصیص، نگهداری و مصرف ارز بدون استفاده از تلفن همراه، صدور و فروش بلیط الکترونیک شبکه حمل و نقل کشوری و خدمات موقعیت مکانی بر خط زائران بر روی تلفنهای همراه اشاره کرد