شامگاه اربعین تصویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر دیواری در برابر صحن العقیله در کربلاء به انتشار در آمد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابو مهدی المهندس» که در عراق از هر […]

شامگاه اربعین تصویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر دیواری در برابر صحن العقیله در کربلاء به انتشار در آمد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابو مهدی المهندس» که در عراق از هر دو به عنوان فرماندهان پیروزی یاد می‌شود در شامگاه اربعین بر دیواری در برابر صحن العقیله در کربلا منتشر شد.

همچنین حسین الخفاجی سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق بعد از ظهر شنبه تأکید کرد که نیروهای امنیتی همچنان به اجرای طرح زیارت اربعین ادامه می‌دهند.

الخفاجی به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: ستاد عملیات مشترک که در کربلا حضور دارد به همراه وزیر کشور و رئیس کمیسیون امنیتی ناظر بر زیارت اربعین اعلام کردند که این مراسم ادامه دارد و نیروهای امنیتی هم در محلهای خود، همچنان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این نیروها ناظر بر تقسیم‌بندی زائران هستند تا اینکه آخرین زائر از کربلا خارج شود، تصریح کرد: این مسئله برای حفظ سلامت زائران بسیار مهم است و در این زمینه، هیچ تغییری در طرحهای نظامی وجود ندارد.

از سوی دیگر «قیس خلف المحمداوی» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش عراق شنبه گفت که مراسم زیارت اربعین امسال بی‌سابقه بود؛ زیرا تعداد بسیار زیادی از زائران در حال شرکت کردند.

المحمداوی گزارش داد، تشکیلات مختلف ارتش عراق در این مراسم، تلاش بسیار زیادی کردند و بیش از دو هزار خودروی متعلق به ارتش، در حال انتقال زائران است.

وی در پایان گفت که با نظارت ستاد عملیات کربلای معلی، روند انتقال زائران، به خوبی در حال انجام است.

نظامیان ارتش عراق طی روزهای اخیر با حضور گسترده در مسیر زائران تمام تلاش خود را برای حفظ نظم و امنیت زائران به کار گرفته‌اند. پیش از این ارتش عراق و الحشد الشعبی از بسیج تمام امکانات خود برای حفظ امنیت زائران خبر داده بودند.