ورود گردشگران نوروزی به استان اصفهان از مرز ۹ میلیون نفر گذشت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ورود بیش از ۹ میلیون و ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی به استان پهناور اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان […]

ورود گردشگران نوروزی به استان اصفهان از مرز ۹ میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ورود بیش از ۹ میلیون و ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی به استان پهناور اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: با توجه به آمار ارسالی به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از بیست و چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا پایان یازدهم فروردین‌ماه امسال، بیش از ۹ میلیون و ۹۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار، بیش از پنج میلیون و ۱۴۳ هزار نفر نیز از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که میدان نقش‌جهان، باغ فین کاشان، باغ‌موزه چهلستون و باغ پرندگان از جمله پربازدیدترین محوطه‌های تاریخی و گردشگری استان بودند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: در طی این مدت بیش از دو میلیون و ۳۰ هزار نفر گردشگر حداقل به مدت یک‌شب در استان اصفهان اقامت کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر فقط در شهر اصفهان اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به ۶۹۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون افزود: بیشترین گردشگران نوروزی در این ایام در اصفهان، کاشان، نطنز، خوروبیابانک و نائین حضور داشتند.