راه اندازی مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان و ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان از راه اندازی “مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان” و ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

راه اندازی مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان و ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان از راه اندازی “مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان” و ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرانک رستگار نسب سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان از اتخاذ تصمیمات فرهنگی در اردیبهشت معطر خبر داد و گفت: “مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان” و ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه راه اندازی می شوند.
سرپرست دفتر امور اجتماعی بیان داشت: در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در اردیبهشت ۱۳۸۸ و عنایت به اینکه معظم له استان کردستان را یک استان فرهنگی معرفی نامیدند استانداری کردستان تصمیمات فرهنگی مناسبی اتخاذ نموده تا شاخص فرهنگی بودن کردستان نمود بیشتری داشته باشد.
فرانک رستگار نسب اظهار داشت: در همین راستا ایجاد و راه اندازی ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج و تخصیص اعتبار برای برگزاری برنامه ها و مناسبتهای فرهنگی در این مناطق و همچنین نهایی شدن طرح مجتمع افراددر معرض آسیب در استان و برنامه ریزی جهت جذب و تخصیص اعتبار اولیه برای عملیاتی نمودن این مجتمع از مهم ترین این تصمیمات است.
رستگار نسب با اشاره به ضرورت، اهمیت و فرآیند های اجرایی طرح “مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان” تصریح کرد : توسعه بدون تردید بدون نگاه استراتژیک و عمیق به مباحث فرهنگی و اجتماعی محقق نخواهد شد لذا در هر نوع برنامه ریزی بایستی مسایل فرهنگی و اجتماعی در اولویت باشد در هر جامعه ای جهت برنامه ریزی و اقدامات اجرایی به یک نمای کلی از وضعیت موجود آن جامعه در بخشهای مختلف نیاز می باشد. مسائل اجتماعی نیز از این مقوله جدا نیست بلکه ضرورت آمار و اطلاعات دقیق در این بخش با توجه به حساسیت مسائل بیشتر می باشد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با بحران آسیبهای اجتماعی در جامعه جهانی روبرو هستیم کشور ما و به تبع آن استان کردستان نیز از این مقوله جدا نیست وسطوح مختلفی از آسیب ها را شامل می شود به گونه ای که برابر بررسی های صورت گرفته در لایه اول ۵ آسیب اجتماعی (اعتیاد ، طلاق ، مفاسد اخلاقی ، حاشیه نشینی و کودکان کار و خیابانی) در استان کردستان مورد امعان نظر قرار گرفته و در لایه های بعدی سایر آسیب ها از جمله خودکشی ، خشونت ، فرار دختران ، آسییب های نوپدید و… بایستی به صورت مستمر مورد مطالعه و با برنامه ریزی مستمر سعی در کنترل و کاهش آن داشت. لیکن متأسفانه در زمان کنونی این آسیبهای اجتماعی در حال افزایش بوده و تمام اقشار جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.
سرپرست دفتر امور اجتماعی در ادامه خاطر نشان ساخت: در همین راستا اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر آن است که با اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی و با توانمندسازی جامعه هدف در راستای کاهش و کنترل آسیبهای فوق الذکر اقدامات مثمر ثمری را به انجام رساند. با عنایت به پیگیری های صورت گرفته توسط این دفتر و نیز حمایتها و پیگیری های مکرر دکتر زارعی کوشا استاندار استان و جدیت رمضانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ، طرح راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مورد بررسی واقع گردیده است و به صورت مستمر و مکرر پی گیری و در حال اجرای فرآیندهای عملیاتی آن است.
فرانک رستگار نسب هدف از اجرای این طرح را حمایت از اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی بر آن هستیم که از طریق آموزش های کسب و کار و توانمندسازی این افراد، زمینه ورود آنها را به بازار کار تسهیل نموده و راستای بهبود و بهره وری این افراد اقدامات لازم را معمول نماییم .لذا بر اساس نیازهای احصاء شده در شهر سنندج و اینکه آسیبهای اجتماعی نظیر اعتیاد ، طلاق ، بیکاری و … در قسمت شمالی شهر رواج بیشتری دارد تصمیم بر این شده انبار قدیمی ارزاق سنندج واقع در خیابان اکباتان به متراژ ۷۰۰۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و به عنوان مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان مورد بهره بردای قرار گیرد . رستگار نسب بیان داشت: با توجه به اینکه محل مذکور جزء بافت قدیمی و تاریخی شهر سنندج می باشد احیاء آن می تواند زمینه ساز کاهش آسیبهای اجتماعی گردد . لذا میطلبد تمامی مدیران ، نخبگان و جامعه دانشگاهی برای ریشه کنی آسیبها همکاری و راهکار ارائه دهند.