آغاز به کار رسمی سامانه «اصپاک» از ۲۳ مهرماه در شهر معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حدود یک ماه است که سامانه اصپاک به‌صورت آزمایشی فعال شده است و از ۲۳ مهرماه فعالیت خود را به‌طور رسمی در سطح شهر آغاز می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

آغاز به کار رسمی سامانه «اصپاک» از ۲۳ مهرماه در شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حدود یک ماه است که سامانه اصپاک به‌صورت آزمایشی فعال شده است و از ۲۳ مهرماه فعالیت خود را به‌طور رسمی در سطح شهر آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی بقایی با اعلام این خبر گفت: سامانه اصپاک که تاکنون دوره آزمایشی خود را طی می‌کرد، برای تفکیک بهتر پسماندها به شهروندان کمک می‌کند.
او با بیان اینکه در حال حاضر از طریق اصپاک فقط پسماندهای خشک از درِ منازل شهروندان تحویل گرفته می‌شود، افزود: در مرحله نخست هر بار با تحویل پسماند خشک، مقدار آن در سیستم ثبت می‌شود و زمانی که این عدد به میزان ۲۵ کیلوگرم رسید یا ۵۰ امتیاز در نرم‌افزار ثبت شد، شهروندان می‌توانند از بیمه آتش‌سوزی منازل به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ تومان استفاده کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: زمان حضور خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک در منازل را خود شهروندان از طریق سامانه اصپاک در نوبت‌های صبح یا بعدازظهر درخواست می‌کنند.
او خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک طرح‌های بیمه‌ای دیگر و کیف پول به این سامانه اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند از کیف پول اصپاک برای بهره‌مندی از خدمات کلی در شهر استفاده کنند؛ نکته دیگر اینکه روزهای جمعه پوسته میوه‌ها نیز با ثبت درخواست در سامانه اصپاک تحویل گرفته می‌شود.
بقایی با بیان اینکه حدود یک ماه است که سامانه اصپاک به‌صورت آزمایشی فعال شده است، گفت: این سامانه از بیست‌وسوم مهرماه فعالیت خود را به‌طور رسمی در سطح شهر آغاز کرده است.