رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان حراج آخر فصل به شهروندان هشدار داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: اخیرا شاهد شیوه جدیدی از کلاهبرداری […]

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان حراج آخر فصل به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: اخیرا شاهد شیوه جدیدی از کلاهبرداری در فضای مجازی هستیم که طی آن مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: این مجرمان با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند اما متاسفانه شهروندان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ گونه کالایی دریافت نکرده و کسی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

مرتضوی با اشاره به تبلیغات حراج‌های آخر فصل که شاهد ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در شبکه‌های اجتماعی هستیم و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: مردم فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصدخرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی همچنین در خصوص تبلیغ تورهای زیارتی، سیاحتی، پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به صورت کذب در سایت‌های واسطه گر با هدف کلاهبرداری از شهروندان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کلاهبرداران با درج مبالغ ناچیزی کاربران را فریب داده و اقدام به اخذ وجه از آنان می‌کنند، در حالی که از ارائه خدمات خبری نیست.