مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی در اراضی ۱۸ هکتاری در محله دهنو مالکان باید با هم به توافق برسند تا شهرداری به عنوان تسهیلگر طرح لازم را اجرا کند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد صیرفی‌نژاد در جمع اهالی مالکان […]

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی در اراضی ۱۸ هکتاری در محله دهنو مالکان باید با هم به توافق برسند تا شهرداری به عنوان تسهیلگر طرح لازم را اجرا کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد صیرفی‌نژاد در جمع اهالی مالکان اراضی ۱۸ هکتاری (بین‌النهرین) محله دهنو گفت: دو محله دهنو و ولدان در راستای رویکرد مدیریت شهری مبنی بر عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی، ارتقای کیفی و زیست‌پذیری محلات انتخاب شده و درخصوص آسفالت معابر، آزادسازی گلوگاه‌ها، بازسازی پارک‌ها و دیگر اقدامات عمرانی و خدماتی بودجه مناسبی در قالب محرومیت‌زدایی برای آنها پیش‌بینی شده است.
او از شناسایی ۹ معضل اصلی محلات مختلف منطقه دو خبر داد و افزود: یکی از مشکلات محله دهنو، اراضی ۱۸ هکتاری و تعیین تکلیف آن است که به منظور بررسی ابعاد این موضوع، مسئولان ارشد استانی از جمله معاون عمرانی استاندار نیز جهت یافتن راه‌حل این معضل از محل بازدید کرده اند.
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی اجازه تغییر کاربری‌ زمین‌های کشاورزی این منطقه را نمی‌دهد، تصریح کرد: بدون شک برای تعیین تکلیف مجموعه ۱۸ هکتاری دهنو اهالی محل و مالکان باید همکاری کنند تا بازآفرینی صورت گیرد.
به گفته او، شهرداری همه مالکان خرد و کلان این مجموعه ۱۸ هکتاری را شناسایی کرده و در این راستا ممیزی و لکه‌گذاری املاک مشخص شده است.
صیرفی نژاد با اعلام اینکه شهرداری یک نقشه اجرایی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته که انتفاع مالکان و ضابطه‌های شهرداری را داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از زمین‌های این مجموعه قبلاً زمین کشاورزی بوده است اما اکنون مناسب کشاورزی نیست و باید مجوز شورای عالی کمیسیون ماده ۵ را برای تغییر دریافت کند.
او به مالکان این مجموعه پیشنهاد داد که با برگزاری یک نشست عمومی در جریان طرح پیشنهادی شهرداری قرار گیرند تا در صورت موافقت ضمن اخذ مجوزهای قانونی، شهرداری وارد فاز اجرایی شود.