افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۲ پروژه خدمات رسانی در حوزه سلامت استان کردستان در هفته دولت، با هدف محرومیت زدایی و دسترسی عادلانه به زیرساخت های سلامت، ۷۲ پروژه سلامت با اعتبار بالغ بر یکهزار و ششصد و پنجاه و دو میلیارد ریال در استان کردستان کلنگ زنی، افتتاح یا آماده بهره برداری شد. دکتر فریدون […]

افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۲ پروژه خدمات رسانی در حوزه سلامت استان کردستان

در هفته دولت، با هدف محرومیت زدایی و دسترسی عادلانه به زیرساخت های سلامت، ۷۲ پروژه سلامت با اعتبار بالغ بر یکهزار و ششصد و پنجاه و دو میلیارد ریال در استان کردستان کلنگ زنی، افتتاح یا آماده بهره برداری شد.

دکتر فریدون عبدالملکی با اعلام این خبر گفت: با بررسی های میدانی انجام گرفته در خصوص بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت و توزیع عادلانه خدمات، ۷۲ پروژه در حوزه سلامت استان شناسایی و در دست احداث قرار گرفت که از این تعداد هشت مورد آنها افتتاح، چهار مورد آماده افتتاح و بهره برداری و ۶۰ پروژه نیز در قالب طرح محرومیت زدایی در هفته دولت کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه، تمام تلاش خود را در جهت افزایش میزان اعتبارات حوزه سلامت با هدف ارتقای وضعیت فضاهای بهداشتی و درمانی بکار گرفته ایم، افزود: خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی برای بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت با توسعه بخش عمرانی در نقاط مختلف استان جذب شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بسیاری از بناهای حوزه سلامت دارای قدمت طولانی بوده لذا بین وضعیت موجود با مطلوب ما، کماکان فاصله وجود دارد، ابراز داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با بهره برداری از پروژه های مذکور که به نوعی در استان بی نظیر است به اهداف تعیین شده در خصوص بهبود شاخص های سلامت نزدیک تر می شویم.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، وضعیت و شاخص های مرتبط با محرومیت در حوزه سلامت شهرستان ها با هم یکسان نبوده و تعدادی از شهرستان ها نیاز به اعتبار بالاتر و کار جهادی دارند، افزود: در تمام شهرستان ها با توجه به نیاز ، پروژه های دارای اولویت تعریف، اجرا یا کلنگ زنی شده است که در مجموع بالغ بر یکهزار و ششصد و پنجاه و دو میلیارد ریال اعتبار برای آنها جذب و تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه، اکثر این پروژه ها در بخش بهداشت و پیشگیری است، ابراز داشت: با توجه به توسعه بخش های درمانی در سال های قبل و اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، توجه بیشتر به بخش بهداشت و ارتقاء شاخص های ساختاری این حوزه احساس می شد که ان شاءالله بعد از تکمیل پروژه های مذکور، سلامتی مردم عزیزمان بیش از پیش ارتقاء می یابد.

دکتر فریدون عبدالملکی با تاکید بر اینکه، فرایند شناسایی نقاط محروم در شهرستان های استان ادامه داشته و امکان تعریف پروژه های جدید وجود دارد، اظهار نمود: از تعداد کل پروژه‌ها ۲۴ مورد شهری و ۴۸ مورد آن روستایی است که در همه موارد توجه بیشتر بر بهداشت با هدف دستیابی به ارتقای سلامتی و کیفیت زندگی مردم با پیشگیری از بیماری در میان آنان است.

وی با بیان اینکه، برای خاتمه پروژه های کلنگ زنی شده کمتر از یک سال زمان پیش بینی نموده ایم، گفت: امیدوارم با تخصیص به موقع منابع مالی مورد نظر به دانشگاه، شاهد به ثمر نشستن زود هنگام نتیجه کار و میوه این تلاش ها و کار جهادی باشیم.

گفتنی است برای احداث این ۷۲ پروژه، در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۶۵۲ میلیارد ریال اعتبار، هزینه یا پیش بینی شده است.