استمرار معجزه بسیج در سراسر جاهایی که آزادی‌خواه و انسانیت است، مشاهده می‌شود استاندار اصفهان گفت: استمرار اعجاز بسیج را امروز می‌توان در عراق، لبنان، یمن، غزه و فلسطین و در سراسر جاهایی که آزادی‌خواه و انسانیت رنگ و بویی دارد می‌توان یافت و فردایی نویدبخش برای همه مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان انتظار داشت. به […]

استمرار معجزه بسیج در سراسر جاهایی که آزادی‌خواه و انسانیت است، مشاهده می‌شود

استاندار اصفهان گفت: استمرار اعجاز بسیج را امروز می‌توان در عراق، لبنان، یمن، غزه و فلسطین و در سراسر جاهایی که آزادی‌خواه و انسانیت رنگ و بویی دارد می‌توان یافت و فردایی نویدبخش برای همه مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان انتظار داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر شهید یاران ؛ سید رضا مرتضوی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات استان اصفهان با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)، بسیج را معراج اندیشه پاک اسلامی خواند و اظهار کرد: بسیجی کسانی هستند که در راه خدا با مال و جان مجاهدت کرده و وعده‌های حق الهی را با اعماق جان باور دارند و در نیایش‌های خود نه آسایش خود بلکه ثبات قدم در مجاهدت را از درگاه الهی طلب می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آنان با فریاد «مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ» بر خصم متجاوز می‌تازند و بر دشمنان پیروز می‌شوند. خاطرنشان کرد: بسیجیان نگاهی عمیق به جهان و جهانیان دارند و در برابر مؤمنان فروتن و در برابر کافران سرسخت و قدرتمند و مقاوم هستند و کثرت دشمنان بر ایمانشان می‌افزاید.

وی در ادامه بیان ویژگی‌های بسیجی گفت: بسیج یعنی پاک‌ترین انسان‌ها، یعنی فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور که در راه اهداف عالی اسلام، نظام و ملت باکرامت از هیچ اقدامی فروگذار نیستند. بسیج تفسیر عشق، حضور و آمادگی در همان نکته‌ای است که اسلام و ولایت آن را فریاد می‌زنند.

مرتضوی پیوند میان بسیج و ولایت الهی و مودت عترت را پیوندی ناگسستنی و همیشگی دانست و افزود: این پیوند از اصحاب رسول‌الله (ص) آغاز و در عاشورا با عشق و ایثار و فداکاری رنگین شد و در عصر جدید با انقلاب امام خمینی (ره) تبلور مجدد یافت و جهانیان را مبهوت قدرت بی‌بدیل و عارفانه خود گرداند و در ادامه به یاوران حضرت مهدی (عج) ختم خواهد شد.

وی ادامه داد: در یک‌کلام به فرموده امام (ره) بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

استاندار اصفهان ابراز کرد: با آنکه بسیج مردمی با آغاز انقلاب اسلامی جوانه زد؛ ولی دوران دفاع مقدس معجزه‌ای عظیم از حضور مؤمنانه و پرتلاش بسیج در صحنه‌های دفاع مقدس بود که استمرار این اعجاز را امروز می‌توان در عراق، لبنان، یمن، غزه و فلسطین و در سراسر جاهایی که آزادی‌خواه و انسانیت رنگ و بویی دارد می‌توان یافت و فردایی نویدبخش برای همه مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیج یعنی ژرف‌نگری که به فرموده حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) «آنچه که برای همه بسیجیان عزیز باید به‌عنوان شاخص مطرح باشد عبارت است از سه عنصر بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به‌اندازه.»

مرتضوی گفت: امروز در کنار مزار شهید گُمنام اقرار می‌کنیم که تا بسیج هست اسلام و نظام اسلامی خواهد ماند و تا بسیج زنده است تهدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی اثری نخواهد داشت و تعهد می‌دهیم نگاهدار تمام ارزش‌هایی باشیم که این شهیدان تمام هستی‌شان را فدای آن ساختند و این اول حرکتی است که از پایگاه بسیج آغاز شده و به «یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمًا» خاتمه خواهد یافت.