وزیر صنعت و کشاورزی دوباره در آستانه استیضاح هستند در یک ماه گذشته با افزایش قیمت دلار، موج جدیدی از گرانی کالاها آغاز شده است و اینبار نمایندگان مجلس معتقدند ضعف نظارتی و عملکردی در وزارت صنعت و کشاورزی بیداد می کند و وزرای مسئول به مجلس فراخوانده می شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

وزیر صنعت و کشاورزی دوباره در آستانه استیضاح هستند

در یک ماه گذشته با افزایش قیمت دلار، موج جدیدی از گرانی کالاها آغاز شده است و اینبار نمایندگان مجلس معتقدند ضعف نظارتی و عملکردی در وزارت صنعت و کشاورزی بیداد می کند و وزرای مسئول به مجلس فراخوانده می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در آستانه تعطیلات نوروز و ماه رمضان قیمت کالاها در حال افزایش هستند که بخشی از این مسأله تحت تاثیر نوسانات بازار ارز است، در حالی که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده واردات کالاهای اساسی با نرخ ارز سامانه نیما یعنی ۲۸۵۰۰ تومان انجام خواهد شد و این مسئله منجر نشده جلوی تورم بازار را بگیرد و انتظارات تورمی و رشد قیمت ارز بر قیمت تمام شده کالا تاثیر گذاشته است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت بر بازار است، گفت: وضعیت بازار حکایت از این دارد که افزایش قیمت همه محصولات تحت تاثیر قیمت ارز اتفاق نیفتاده است اما انتظارات تورمی منجر به بالا رفتن قیمت این کالاها شده که ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی است.

سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه وزارت صنعت باید پاسخگوی گران‌فروشی در کالاها باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات و… باید به وظایف خود عمل کنند و البته مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی به این مسأله ورود خواهد کرد.

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل نابسامانی بازار و نوسانات قیمت خودرو در بازار آزاد و عدم اجرای سیاست های وعده داده شده در آستانه استیضاح قرار گرفت، اما بار دیگر توانست رأی اعتماد مجلس را جلب کند که برخی نمایندگان اما و اگر های زیادی درباره این رای اعتماد مطرح کردند که به نوعی بوی لابی در مجلس حس می شد و البته به تازگی گرانی گوشت هم مسأله ساز شده و قرار است وزیر جهاد کشاورزی هم به جلسه استیضاح مجلس فراخوانده شود و در صورتی که نمایندگان مجلس را توجیه نکرد کارت زرد یا قرمز دریافت کند.

در ماه های اخیر قیمت گوشت تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده و با وجود اینکه قرار شده عرضه گوشت وارداتی افزایش یابد اما همچنان قیمت آن صعودی است که بخشی از این مسأله ناشی از ضعف عملکرد شرکت پشتیبانی و امور دام وزارت جهادکشاورزی است.