با حضور مدیران حوزه فناوری‌‌های نوین کشور و با تلاش شبانه روزی متخصصان شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و همچنین همکاری ” سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پی “، نخستین خیریه کسب و کار ساز ایرانی در شیراز تاسیس و به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایلنا، مدیرعامل شبکه […]

با حضور مدیران حوزه فناوری‌‌های نوین کشور و با تلاش شبانه روزی متخصصان شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و همچنین همکاری ” سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پی “، نخستین خیریه کسب و کار ساز ایرانی در شیراز تاسیس و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایلنا، مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان سه‌شنبه ۸ شهریور در حاشیه بهره‌برداری از این خیریه در جمع خبرنگاران بیان کرد: “شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان” سازمانی خصوصی است که با تاسیس، مدیریت و توسعه شبکه‌ای قدرتمند از کسب و کارهای دانش بنیان و موفق ایرانی، ریسک ناشی از نوسانات اقتصادی را کاهش داده و امکان سرمایه‌گذاری بدون ریسک را در حوزه کسب و کار فراهم کرده است.

هدایت‌ اله سلیمی، هدف پشتیبان را بنیان گذاری، نظارت و حمایت از کسب و کارهای ایرانی و ارائه راهکارهای سرمایه گذاری در کسب و کار های دانش بنیان با بازدهی بالا و بدون ریسک ذکر نموده و تصریح کرد: پشتیبان تلاش می‌کند تا با مدیریت توان سرمایه گذاران داخلی و خارجی و افراد متخصص، کسب و کارهای دانش بنیان و پر بازده را تولید و توسعه نموده و افقی جدید در رویکرد اقتصادی کشور ایجاد کند.

او با بیان اینکه منشور سازمانی پشتیبان بر اساس ارائه راهکارهای سودآور برای “تمام” اعضای خود تدوین شده است، عنوان کرد: این سازمان خصوصی همواره در تلاش است تا با استفاده از توان تخصصی نخبگان ایرانی، طرح‌های دانش بنیان و نوآور را به بهره برداری برساند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان همچنین اولویت این مجموعه در انتخاب این طرح‌ها را برطرف کردن حداقل یک نیاز مهم کشور عنوان کرد و گفت: بخش خیریه‌های کسب و کار ساز در حال حاضر از طریق سامانه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان به آدرس (www.poshtiban.org) در دسترس است.

به گفته سلیمی، ساز و کار این مدل از خیریه بر اساس منافع مشترک خیرین و افراد نیازمند کمک مالی تدوین شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در شبکه کشوری پشتیبان به صورت میانگین سالانه چهار کسب و کار دانش بنیان جدید تاسیس و بهره برداری می‌شود، در هر کسب و کار بخشی تحت عنوان نیکوکاری ایجاد شده و خیرین با مشارکت و خرید سهام (حداکثر ۳ درصد) از کسب و کارهای تاسیس شده، می‌توانند به عضویت این بخش در بیایند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان خاطرنشان کرد: بعد از آن نیکوکاران محترم کشور، به صورت رسمی سهام دار یک کسب و کار دانشبنیان، نوآور و اشتغالزا بوده و می‌توانند به انتخاب خود، سود حاصله را به افراد نیازمند معرفی شده در سیستم یا خیریه‌های رسمی عضو سامانه پرداخت کنند.

سلیمی افزود: مزایای این مدل از خیریه برای خیرین کشور مواردی همچون؛ امکان کمک به افراد نیازمند به صورت مادام العمر از طریق سود سهام، امکان انتخاب فرد نیازمند یا موسسه خیریه برای نیکوکاری، رشد ارزش سهام و مالکیت دائم بر آن، اشتغالزایی و امکان نقد شوندگی سهام در هر لحظه است. 

او اظهار کرد: در خیریه‌های کسب و کار ساز پشتیبان، به ازای هر کسب و کار تاسیس شده، یک خیریه جدید ایجاد شده و اعضای آن با مالکیت بخشی از سهام این کسب و کار و تخصیص سود حاصله به مقاصد انسان دوستانه، می‌توانند بدون پرداخت بلاعوض سرمایه خود، به صورت مادام العمر به هموطنان نیازمند ایرانی کمک رسانی داشته باشند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در مورد دیگر مزایای این خیریه هم گفت: افراد نیازمند به کمک‌های مالی و خیریه‌های رسمی کشور می‌توانند با ثبت نام در وبسایت (www.poshtiban.org) و تکمیل اطلاعات خود، برای دریافت وجوه نقدی اعطا شده از سوی خیرین در کارتابل سامانه قرار گیرند.

سلیمی عنوان کرد: از مزایای خیریه‌های کسب و کار ساز برای هموطنان نیازمند ایرانی می‌توان به مواردی مثل؛ پشتیبانی مستمر مالی و امکان استخدام و اشتغال در کسب و کارهای عضو شبکه کشوری پشتیبان اشاره کرد.

او تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور لازم است تمام افراد، نهادها و سازمان‌های توانمند این مرز و بوم از ظرفیت‌های خود برای یاری رسانی به هموطنانمان استفاده کنند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در خاتمه گفت: شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان تلاش دارد تا با راه‌اندازی این پروژه، سهم کوچکی در ادای دین به مردم ایران اسلامی داشته باشد.