خروج مرغ از استان غیرقانونی است/انجام ۱۸۵۰۳ بازرسی در راستای تنظیم بازار در کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در هفدهمین […]

خروج مرغ از استان غیرقانونی است/انجام ۱۸۵۰۳ بازرسی در راستای تنظیم بازار در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که امروز سه شنبه ۳۰آبان۱۴۰۲ در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد:
کسب رتبه نخست در جذب اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیانگر نگاه ویژه مسئولان کشوری به این استان است.
علی نوری با بیان اینکه نقطه اشتراکی در کشور در زمینه مشکلات مربوط به بازار وجود دارد و آن هم عدم بازرسی و نظارت هدفمند است، گفت: اگر بازرسی و نظارت هدفمند انجام شود قطعا، نتیجه مناسب را دریافت خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود.
بختیار خلیقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز درادامه اظهار داشت: قیمت کالاهای اساسی در جلسات تنظیم بازار رصد می‌شود و اگر در مورد افزایش قیمت موردی دیده شود کارگروه تنظیم بازار قیمت‌ها و موارد کمبود کالاها را رصد و پیگیری می‌کند.
وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های این کارگروه در راستای کالاهای اساسی در چهار ماه پایان سال طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ایام پاییزی را در استان داریم.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به طرح نظارتی ایام پایان سال بیان کرد: امسال در ابتدای سال تفاهمنامه همکاری با سازمان بازرسی، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی منعقد و جلسات کمیسیون‌های هماهنگی تعزیرات نیز برگزار شد تا هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ناظر بر بازار انجام شود.

خلیقی از اجرای طرح برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم برای ایام پایان سال خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه‌های ماه رمضان، نمایشگاه بازگشایی مدارس با محوریت اتاق اصناف برگزار شده است و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نیز با همکاری فرمانداری‌ها و با محوریت اتاق اصناف برپا می‌شود.
وی در زمینه واحدهای تولیدی بخش صنعتی ادامه داد: در زمینه لاستیک کردستان یکی از واحدهای تولید لاستیک در کشور لاستیک بارز استان است و درسامانه صمت لاستیک به وفور به متقاضیان داده شد که با اولویت استان به استان‌های همجوار نیز لاستیک تحویل داده شده است و در این راستا ۹ هزار و ۹۸۸ خودرو در استان کردستان، لاستیک با قیمت مصوبه دولتی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میانگین خروج محصول تولیدی در هر ماه ۴۱۱ هزار و ۲۳۰ حلقه معادل ۱۳ هزار و ۲۶۵ حلقه روزانه که توسط لاستیک بارز تولید می‌شود و تحویل عاملین فروش کشور می‌شود.
خلیقی اظهار داشت: به طور میانگین ۱۵۰ حلقه به شرکت‌های خودروساز و ۵۰ هزار حلقه لاستیک نیز به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.
وی به اقدامات کارگروه تنظیم بازار پرداخت و بیان کرد: کمبود گوشت در استان بررسی شده و جلساتی در این راستا برگزار شد که برنامه‌ریزی برای حذف واسطه‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در هشت ماه اول امسال ۱۸ هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی در استان شکل گرفته است که در سامانه سیمبا ثبت شده است.
خلیقی ادامه داد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده یک‌هزار و ۸۳۵ مورد بوده که دو هزار و ۱۷ تخلف با ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی گفت: گشت‌های مشترک در استان کردستان با همکاری تعزیرات، سمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف انجام می‌گیرد.