مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از سه میلیون و ۶۰۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی در ۶ ماه گذشته از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس،مؤید محسن نژاد افزود: در ۶ ماه سال جاری، […]

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از سه میلیون و ۶۰۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی در ۶ ماه گذشته از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس،مؤید محسن نژاد افزود: در ۶ ماه سال جاری، سه میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۵۱ نفر گردشگر داخلی و ۴۶ هزار و ۳۷۲ نفر گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشته‌اند.
محسن نژاد افزود: مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه با تعداد یک‌میلیون و ۹۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد؛ این آمار مربوط به مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی استان فارس که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اداره می‌شوند، از جمله: آرامگاه‌های حافظ و سعدی، تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد، بیشابور و ارگ کریم خان زند است.
محسن نژاد ادامه داد: برخی دیگر از مراکز گردشگری استان فارس مانند باغ ارم و باغ موزه نارنجستان قوام زیر نظر دانشگاه شیراز، باغ عفیف آباد زیر نظر ارتش و مسجد نصیرالملک زیر نظر اوقاف اداره می‌شوند.