کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی سایت جعلی استخدام کار در منزل رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با طراحی سایت جعلی کار در منزل به بهانه تایپ و ترجمه اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی از افراد جویای کار کرده بود خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی […]

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی سایت جعلی استخدام کار در منزل

رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با طراحی سایت جعلی کار در منزل به بهانه تایپ و ترجمه اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی از افراد جویای کار کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با ثبت نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت های واسطه گر و تبلیغات اغوا کننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام ترغیب کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ ۵ میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: سرانجام با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی پس از مسدودسازی کارت های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی متهم مورد نظر پرونده دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در خاتمه گفت: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته بندی محصولات و … هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه های پرداخت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌گونه وجهی واریز نکنند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند