مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان روایت، ثبت، ضبط و انتشار خاطرات مربوط به شهدا را یک ضرورت دانست و گفت: طی سه ماهه اخیر ۳۰ نفر از پدران و ‌مادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد. به […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان روایت، ثبت، ضبط و انتشار خاطرات مربوط به شهدا را یک ضرورت دانست و گفت: طی سه ماهه اخیر ۳۰ نفر از پدران و ‌مادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان شنبه، ۱۲ شهریور در همایش استانی «همیار شهید» که با حضور مسئولان استانی و جمعی از پژوهشگران و نویسندگان و فعالان تاریخ شفاهی استان لرستان در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، از دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای از رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ایثارگران نام برد.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره فداکاری، ایثار شهدا و رزمندگان قهرمان دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال به نسل جوان یک امر مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری لرستان اضافه کرد: در دوران ۹۷ روزه مسئولیت خود در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه ۳۰ نفر از پدران و ‌مادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

هاشمی در ادامه به ابتکار حوزه هنری در برگزاری این همایش و‌ کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: انتخاب نام «همیار شهید» انتخابی شایسته و درخور شأن این آیین است و از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی می‌کنم.

وی به اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در زمینه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم.