سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اروپا را به پرهیز از رفتارهای مداخله گرایانه دعوت می‌کنیم، اظهار داشت: ایران در صورت ادامه رفتارهای مداخله گرایانه اروپا واکنش متقابل و متناسب نشان خواهد داد، این موضوع در مورد تمام کشورهای اروپایی صدق می‌کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نشست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور […]

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اروپا را به پرهیز از رفتارهای مداخله گرایانه دعوت می‌کنیم، اظهار داشت: ایران در صورت ادامه رفتارهای مداخله گرایانه اروپا واکنش متقابل و متناسب نشان خواهد داد، این موضوع در مورد تمام کشورهای اروپایی صدق می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نشست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه دقایقی پیش آغاز شد.

کنعانی در خصوص اظهارات بورل رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: واکنش‌های زیادی به این موضوع وجود داشته است و به اندازه کافی عکس‌العمل شنیده شده و حتی در اروپا اظهارات ایشان تعجب بسیاری را برانگیخته است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات مقامات فرانسوی و رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که درخصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کرده‌اند و رویکردی که در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و اعتصابات کارگری اخیر در این کشور داشتند، گفت: قبلا هم در ادبیات اروپا و هم در حوزه عملکرد و رفتار تعداد قابل توجهی از مقامات کشورهای اروپایی شاهد تقسیم بندی تروریسم به ترویسم خوب و بد بودیم. ولی امروز با یک تقسیم بندی جدید در ادبیات سیاسی غرب مواجه هستیم تقسیم اغتشاشات به اغتشاشات خوب و بد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر اغتشاشات در ایران صورت بگیرد خوب است و برخوردی نباید صورت بگیرد اما اگر اغتشاشات در اروپا شکل بگیرد، بد است و باید برخورد شود. مقامات و مسئولان این کشور حق دارند برخورد کنند و حتی به اعتصاب کارگری را با شدت عمل پایان ببخشند. قضاوت با کسانی که است که تحولات را دنبال می‌کنند و رفتار دوگانه‌ غرب را می بینند.

کنعانی گفت: کشورهایی که را که در امور کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت می‌کنند را دعوت به عقلانیت می‌کنیم.