رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون تخم مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزانتر از نرخ واقعی و تمام شده عرضه می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است که از نرخ تمام شده واقعی ۲۵ تا […]

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون تخم مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزانتر از نرخ واقعی و تمام شده عرضه می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است که از نرخ تمام شده واقعی ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر است.

به گفته او، علی رغم آنکه معاون اول رئیس جمهور قول دادند که نرخ تخم‌مرغ پایان شهریور اصلاح و طلب مرغداران داده می شود، اما هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند.

کاشانی می‌گوید: با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید و عرضه تخم مرغ هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب و قیمت تمام شده تولید، آینده صنعت مرغداری در معرض خطر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ صادر می شود، همچنین از ابتدای سال ۱۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

بنابر گفته کاشانی، بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که تخم‌مرغ در میادین ۸۴ تا ۸۸ هزار تومان و خرده فروشی ها ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان است که این امر تخلف و گران فروشی محسوب می شود.

طبق آمار اعلامی روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که مازاد تولید و بی توجهی مسئولان به اصلاح قیمت تداوم تولید در آینده را به خطر می اندازد.