ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور با حمایت کمیته امداد/۲۳هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد شده است رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ مقرر شد که این نهاد ۵۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور با حمایت کمیته امداد/۲۳هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد شده است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ مقرر شد که این نهاد ۵۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مرتضی بختیاری در آیین جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار مدد جوی کردستانی در سنندج اظهار کرد: افراد زیادی هستند که خود نیازمند بوده‌اند اما امروز از طریق اشتغال کمیته امداد نه تنها خود بلکه برای افراد دیگری نیز شغل ایجاد کرده اند و در این زمینه راهبران شغلی از گام اول تا آخر این افراد را از جنبه های مختلف همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی و خوداتکایی افراد و خانواده‌های نیازمند است، گفت: ما پس از ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان، حمایت و پشتبانی خود از این افراد را ادامه خواهیم داد و فقط مستمری آنان قطع می شود، اما سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: امسال برنامه امداد خروج ۱۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد بود که که تاکنون با این سه هزار نفر در استان، در مجموع ۵۸ هزار خانوار خودکفا شده و باید تا پایان سال تلاش کنیم ۴۲ هزار دیگر نیز به خوکفایی برسند.

وی اظهار کرد: افراد غیر مددجوی زیادی نیز با حمایت‌های کمیته امداد و دریافت تسهیلات به خودکفایی رسیده‌اند که در جش‌های خودکفایی از آنان اسم برده نمی شود این جشن‌ها فقط مخصوص افرادی است که قبلا مددجو و مستمری بگیر کمیته امداد بوده اند و امروز به خودکفایی و اشتغال دست پیدا کرده‌اند.

۷۵ درصد تعهد شغلی در کردستان محقق شده است

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: بنیان‌هایی همچون نهاد بسیج مستضعفان و کمیته امداد که امام راحل بنیان‌گذاری کردند از تدابیر و یادگارهای ماندگار ایشان است که امروز در گام دوم انقلاب این بنیان‌ها به اوج بالندگی و بلوغ رسیده اند.

وی افزود: نمونه این بنیان‌ها نهاد کمیته امداد است که علاوه بر کمک به نیازمندان، رویکرد ایجاد اشتغال، مهارت‌آموزی و راهبری برای رسیدن به استقلال شغلی را داشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: باید به مددجویانی که با همت بالای خود، از فرصت و ظرفیت‌های نظام بهره کافی بردند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند، خدا قوت بگوییم و امروز این زحمات منتج به نتیجه شده است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: کمیته امداد بار بزرگی را برای رفع بیکاری بر دوش گرفته است و از موفق‌ترین دستگاه‌ها با راهبرد و طراحی موفق در حوزه شغلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان طی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که بخشی از آن در سفر رئیس‌جمهور رونمایی شد، گفت: این سفر بازتاب گسترده‌ای در کل کشور داشت و حماسه مردم در استقبال پرشور از رئیس‌جمهور نشان‌دهنده امیدواری مردم به نظام بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعهد ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفری اشتغال را در استان داشتیم که با ایجاد بیش از ۴۲ هزار اشتغال، این تعهد بیش از ۱۳۰ درصد تحقق یافت.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: امسال نیز تعهد اشتغال استان ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که تا امروز قریب به ۷۵ درصد محقق شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته و سال جاری در حال پرداخت است، خاطرنشان کرد: سال جاری و سال آینده تمرکز استان بر توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌هایی است که توسعه اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منجر شود.

                             
خداوند بندگانی دارد که برای مردم حاجت‌روایی دارند

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز اظهار کرد: با همدلی و همراهی مجموعه مدیران و مسئولان در استان اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است که جلوه آن را در سفر اخیر رییس جمهور مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: خداوند بندگانی دارد که برای مردم حاجت‌روایی دارند و منفعتشان به مردم می رسد که نهادهایی همانند کمیته امداد تجلی چنین وضعیتی است.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که در کردستان مردم از زندگی خود در جنبه‌های مختلف لذت ببرند که کمیته امداد امام(ره) در این زمینه تلاش وافری دارد و امیدواریم این راه با قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

۲۳هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هم در ادامه این آیین اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی مددجویان و براساس اسناد بالادستی، این نهاد برای ایجاد اشتغال و درآمد از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و غیره برنامه جامع و کاملی را تدوین و شرایط خودکفایی مددجویان را فراهم می‌کند.

رضا طوسی افزود: کمیته امداد کردستان در طول سه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که ۱۸هزار و ۵۰۰ مورد از این فرصت‌ها برای مددجویان و چهار هزار و ۷۰۰ مورد نیز برای سایر اقشار نیازمند بوده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از این فرصت‌های شغلی ایجاد شده در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها بوده است، اضافه کرد: از نظر سنی نیز ۲۷ درصد برای افراد بالای ۵۰ سال و ۷۳ درصد نیز برای افراد ۲۰ تا ۵۰ سال بوده است.

وی یادآور شد: از قِبل ۱۸ هزار فرصت شغلی تاکنون ۶هزار نفر به خودکفایی رسیده‌اند که سال گذشته جشن سه هزار نفر از این تعداد برگزار و امروز هم جشن خودکفایی سه هزار نفر برگزار شد.

در ادامه این آیین از تعدادی از مددجویان خودکفا شده و یاوران اشتغال تجلیل شد.