ایجاد تشکل ها راهی مطماً برای توانمند سازی زنان روستاییاسکندری گفت: یکی از راهکار های توانمند نمودن زنان روستایی ایجاد تشکل های مختلف در زمینه اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری در مراسم گرامیداشت زن روستایی عنوان کرد :زنان روستایی در طول تاریخ نقش آفرینی […]


ایجاد تشکل ها راهی مطماً برای توانمند سازی زنان روستایی
اسکندری گفت: یکی از راهکار های توانمند نمودن زنان روستایی ایجاد تشکل های مختلف در زمینه اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری در مراسم گرامیداشت زن روستایی عنوان کرد :زنان روستایی در طول تاریخ نقش آفرینی های در تمام عرصه ها زندگی اجتماعی داشته که عرصه کشاورزی و تولید چشمگیر تر بوده است.
اسکندری با تاکید بر اینکه به جامعه زن روستایی و کار آفرین باید توجه بیشتر شود تصریح کرد: یکی از راهکارهای توانمند نمودن زنان روستایی، ایجاد تشکل های مختلف در زمینه اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این مراسم تصریح کرد :رویکرد سازمان باید رویکرد حمایتی و آموزشی باشد.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی را برای زنان در اولویت قرار دهیم چرا که زن روستایی در کنار مردان این مرز و بوم در امنیت غذایی نقش بسزایی دارند.
گفتنی است یک صد صندوق خرد زنان تا اکنون در استان کردستان تشکیل شده که بالغ بر ۳ هزار نفر عضو این صندوق شده اند.
مراسم تجلیلی از زنان روستایی امروز با حضور زنان کارآفرین روستایی و میئولین استان در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد.

کویستان عبدالحکیمی