فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: مأموران پلیس شهرستان با هوشیاری کامل در کمتر از پنج ساعت دو نفر متهم را شناسایی، دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سرهنگ مصطفی صادق زاده فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اظهار داشت: در پی اعلام حریق عمدی نخل محله کوشک در […]

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: مأموران پلیس شهرستان با هوشیاری کامل در کمتر از پنج ساعت دو نفر متهم را شناسایی، دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سرهنگ مصطفی صادق زاده فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اظهار داشت: در پی اعلام حریق عمدی نخل محله کوشک در شهر اردستان و اهانت به مقدسات و اعتقادات مردم که موجب جریحه‌دار شدن دل عزاداران حسینی گردید، فرماندهی و کارکنان انتظامی شهرستان را بر آن داشت که تا دستگیری عاملان این حریق، لحظه ای آرام نگیرند.

وی گفت: مأموران پلیس شهرستان با هوشیاری کامل در کمتر از پنج ساعت دو نفر متهم را شناسایی و دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

صادق‌زاده بیان داشت : متهمین با توجه به شواهد و دلایل موجود به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب جرم٬ اختلاف با مسؤولین هیأت مذهبی اعلام کردند که جهت تعیین تکلیف تحویل مقامات قضائی شهرستان گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در خاتمه خاطرنشان کرد : پلیس با به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات با مخلین نظم و امنیت جامعه بدون هیچ گونه اغماض برخورد خواهد نموده و در راستای برقراری امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مراسم نخل گردانی یکی از آیین‌های قدیمی عزاداری است که برای سوگواری سالار شهیدان برگزار می‌شود و این آیین که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد در شهرستان اردستان در ایام ماه محرم وجود دارد.

آیین نخل‌گردانی که همچون تشییع نمادین پیکر امام حسین (ع) است، هرساله در ایام عزای اباعبدالله الحسین(‌ع) توسط مردم اردستان انجام می‌شود و در روز عاشورا اجرای این آیین به اوج خود می‌رسد.

نخل اتاقکی شبیه تابوت است که با پارچه سیاه و انواع شال‌ و پارچه‌های رنگی آن را می‌آرایند و توسط مردم حمل می‌شود. در واقع نخل، نمادی از تابوت و سوگواری محرم در ایران است.

نخل عزای هیئات عزاداران حسینی محله کوشک اردستان عصر شنبه دچار آتش‌سوزی شد