منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، در پی انفجار مین برجای مانده از تجاوز ائتلاف سعودی به الحدیده یمن ۱۲ نفر زخمی شدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن اعلام کرد، بر اثر انفجار مین در شهرستان التحیتا استان الحدیده ۱۲ نفر از جمله […]

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، در پی انفجار مین برجای مانده از تجاوز ائتلاف سعودی به الحدیده یمن ۱۲ نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن اعلام کرد، بر اثر انفجار مین در شهرستان التحیتا استان الحدیده ۱۲ نفر از جمله ۹ کودک زخمی شدند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشری العین، سکوت جامعه جهانی، سازمان‌ها و نهادهای بین المللی را در قبال تجاوزهای ائتلاف سعودی را محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی در خصوص جنایات متجاوزان شد.

پیش تر مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن اعلام کرده بود، شمار تلفات ناشی از انفجار مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای باقی مانده از تجاوز ائتلاف سعودی در یمن در ماه اکتبر به ۱۸ شهید و ۲۸ مجروح رسید.

مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن در ادامه اعلام کرد که سازمان ملل نیز در راستای تهیه تجهیزات مورد نیاز این عملیات هیچ کمکی ارائه نکرده است و هیات ناظر آن بر توافق الحدیده که وظیفه تهیه تجهیزات را دارد نیز از کارشکنی ائتلاف متجاوز در زمینه تهیه تجهیزات چشم پوشی می‌کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

ائتلاف متجاوز در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد