بحران کم‌آبی؛ مهم‌ترین دغدغه زیست‌محیطی مردم اصفهان مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: نتایج مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

بحران کم‌آبی؛ مهم‌ترین دغدغه زیست‌محیطی مردم اصفهان

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: نتایج مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی آصالح با اعلام این خبر گفت: یک مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری توسط رصدخانه شهری اصفهان انجام و در آن دغدغه‌های زیست‌محیطی شهروندان و مطالبات آن‌ها بررسی شده است.

او افزود: نتایج مطالعات افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی، تنها یک بحران طبیعی و زیستی نیست و می‌تواند تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بیشتر محتواهایی که درخصوص بحران‌های زیست‌محیطی اصفهان در رسانه‌ها تولید شده است، رویکرد انتقادی دارد که نشان‌دهنده مطالبات مردم برای رفع این بحران‌ها است.

او تأکید کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در منطقه خشکی همچون اصفهان، همزمانی جریان رودخانه زاینده‌رود، صنایع پویا و کشاورزی پررونق ممکن نیست و رفع این مسائل نیازمند تدابیر جدی در سطح ملی است.

به گفته آصالح، بحران کم‌آبی و فرونشست زمین بنیادهای زیستی اصفهان را به‌شدت تهدید می‌کند، لذا توجه فوری مسئولان به این مسئله از وقوع بحران‌های سهمگین‌تر جلوگیری می‌کند.