به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از خبرگزاری دانشجو، ملک فاضلی ضمن آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: امیدوارم به سطحی از سلامت برسیم که نیاز به بیمه تکمیلی نداشته باشیم، ولی هم اکنون بیمه تکمیلی جزئی از بیمه فراگیر است و به اعتقاد کمیسیون بهداشت […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از خبرگزاری دانشجو، ملک فاضلی ضمن آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: امیدوارم به سطحی از سلامت برسیم که نیاز به بیمه تکمیلی نداشته باشیم، ولی هم اکنون بیمه تکمیلی جزئی از بیمه فراگیر است و به اعتقاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همه مردم باید این بیمه را داشته باشند و ایثارگران که گل سرسبد مملکت هستند باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بر درمان رایگان ایثارگران تأکید شده است و اگر بخواهیم به اهداف انقلاب دست پیدا کنیم باید همه خدمات درمان از صفر تا صد برای همه رایگان باشد. مقام معظم رهبری فرمودند که در زمان بیماری تنها مشکل فرد باید درمان بیماری او باشد نه اینکه بیمار دغدغه‌های مالی هم داشته باشد.

فاضلی در مورد مشکل ایثارگران و جانبازان برای تهیه دارو گفت: آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که داروی مورد نیاز کشور باید برای یک سال در کشور ذخیره شود تا آرامش داشته باشیم و کمبود دارو برای همه نگران کننده است و سلامت و درمان در جامعه را زیر سؤال می‌برد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش سن جامعه ایثارگری و ضرورت تأمین نیاز‌های درمانی این قشر با افزایش سن، گفت: وقتی سن بالا می‌رود بحث پرستاری پیش می‌آید و موضوع پرستاری در مورد والدین شهدا و جانبازان یکی از مسائل مهم است و به عنوان کسی که خدمتگزار مردم در منطقه سراوان هستم یکی از مشکلات ایثارگران این منطقه موضوع حق پرستاری است و برای حل مشکلات ایثارگرانی که پا به سن می‌گذارند باید مسائل اقتصادی جامعه را در نظر گرفت.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین بودجه حق پرستاری ایثارگران و تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس نیاز جامعه بودجه را تأمین کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال پیگیری موضوع تأمین بودجه افزایش حق پرستاری ایثارگران است.