بخشی از خرمای تولیدی در شهرستان قیروکارزین فرآوری خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اعلام آمادگی اتحادیه باغداران کشور برای خرید محصول خرمای باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال تشکیل میز خرما در زمان […]

بخشی از خرمای تولیدی در شهرستان قیروکارزین فرآوری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اعلام آمادگی اتحادیه باغداران کشور برای خرید محصول خرمای باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال تشکیل میز خرما در زمان مناسب حاصل شده است که امیدواریم تأثیرات مثبت آن را به زودی بر بازار خرما شاهد باشیم
مهدی همتی تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده اتحادیه باغداران کشور محصول خرمای تولیدی شهرستان قیروکارزین را خریداری و به عنوان ماده اولیه در اختیار کارخانه “خرما طلایی قیروکارزین” می‌گذارد.
وی افزود: کارخانه خرما طلایی قیروکارزین بزرگترین کارخانه تمام صنعتی فرآوری خرما در کشور است که می‌تواند خرمای‌تر درجه ۲ و ۳ را به به پنج فرآورده‌ی با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل کند.
همتی با اشاره به اینکه کارخانه خرما طلایی قیروکارزین ظرفیت فرآوری ۲۵ هزار تن خرما را در سال دارا است، اظهار کرد: با توجه به ثبت سفارش مشتریان این کارخانه می‌تواند نسبت به تولید شیره خرما، خمیر خرما، کنسانتره خرما، انواع فرآورده بر پایه شیره خرما، پودر خرما و قند و شربت از خرما اقدام کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: شهرستان قیروکارزین با حدود شش هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت نخیلات از بزرگترین تولید کنندگان خرما در کشور است و حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شهرستان از این طریق امرار معاش می‌کنند.