امروز یورو نیز به قیمت ۳۱ هزار و ۳۴۰ تومان از سوی صرافی‌ها خریداری می‌شود و با نرخ ۳۱ هزار و ۶۶۳ تومان به فروش می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، علاوه بر وضعیت امروز قیمت خرید و فروش دلار و یورو در بازار، مشاهدات دیگر در بازار ارز حاکی […]

امروز یورو نیز به قیمت ۳۱ هزار و ۳۴۰ تومان از سوی صرافی‌ها خریداری می‌شود و با نرخ ۳۱ هزار و ۶۶۳ تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، علاوه بر وضعیت امروز قیمت خرید و فروش دلار و یورو در بازار، مشاهدات دیگر در بازار ارز حاکی از آن است که صف‌های طویلی مقابل صرافی‌ها برای خرید ۲۰۰۰ دلار توافقی با کارت ملی تشکیل شده است. در این زمینه، فعالان بازار و افرادی که مقابل صرافی‌ها صف تشکیل داده‌اند، دلیل تشکیل صف را اختلاف قیمت کمتر از ۱۰۰۰ تومانی دلار در بازار غیررسمی و صرافی‌ها عنوان می‌کنند. طبق گفته صرافان، در حال حاضر تقاضا برای دلار بالا و بازار خرید ارز به اصطلاح داغ است.
تعدادی از فعالان بازار رسمی و غیررسمی ارز در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها همچنان در این محدوده باقی می‌ماند یا خیر؟ می‌گویند که بازار روزانه تغییر می‌کند و نمی‌توان درباره آینده آن صحبت کرد اما به احتمال زیاد فعلا قیمت‌ها در بازار ارز در همین محدوده باقی می‌ماند.
ماجرای خرید دلار توافقی با کارت ملی به این برمی‌گردد که در خرداد ماه امسال، بانک مرکزی با هدف پاسخ به تقاضای بازار و کاهش التهابات قیمت دلار (که به سطحی بی‌سابقه رسیده بود) به صرافان اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخی توافقی خریداری کنند و با احیای کد ۲۴ سرفصل مصارف ارزی، بار دیگر فروش «ارز سهمیه‌ای» با کارت ملی مجاز شمرده شد. در این بین، در بازار ارز دلار توافقی متولد شد و اکنون متقاضیان می‌توانند با کارت ملی خود تا سقف ۲۰۰۰ دلار توافقی دریافت کنند.
البته فروش ارز با کارت ملی حداقل دو تفاوت در نرخ فروش و میزان سهمیه دارد، زیرا قبلا قیمت دلار سهمیه‌ای را صرافی ملی روزانه تعیین و اعلام می‌کرد اما اکنون مبنا برای فروش ارز «نرخ توافقی ارز خریداری شده از صادرکننده به اضافه حاشیه سود یک درصدی صراف» است.
همچنین، پیش از این هر فرد در سال با کارت ملی می‌توانست تا سقف ۲۰۰۰ یورو معادل حدود ۲۲۰۰ دلار ارز بخرد که اکنون این سهمیه به ۲۰۰۰ دلار کاهش یافته است