مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: توسعه خط یک مترو اصفهان تا مقابل درب ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر با پنج ایستگاه ادامه می‌یابد و در ادامه به خط شاهین‌شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای […]

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: توسعه خط یک مترو اصفهان تا مقابل درب ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر با پنج ایستگاه ادامه می‌یابد و در ادامه به خط شاهین‌شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدمحسن واعظی‌فر با اعلام این خبر گفت: به‌تازگی و پس از دستور استاندار اصفهان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد طرح توسعه خط یک مترو که از محله عاشق‌آباد در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و به میدان استقلال ختم می‌شود تا مقابل در ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه یابد.
او افزود: این مسیر به طول ۵.۵ کیلومتر با ۵ ایستگاه به عنوان توسعه خط یک مترو در نظر گرفته شده و در ادامه به خط شاهین‌شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل می‌شود.
واعظی‌فر با بیان اینکه شهرداری شاهین‌شهر از طرف مقابل جهت احداث مترو اقدام کرده است، اظهار کرد: سازمان قطار شهری اصفهان نیز به دستور شورای سازمان که متشکل از استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار است، توسعه خط یک مترو را در دستور کار قرار داده است و طبق برآورد انجام شده اقدام به برگزاری مناقصه شده است.
به گفته او، در حال حاضر نحوه پرداخت منابع مالی نزد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری است و تلاش می‌شود تا پایان سال قرارداد اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به روند مطلوب انجام عملیات حفاری خط دو مترو در این کلان‌شهر ادامه داد: تا دوازدهم بهمن‌ماه سال‌جاری دستگاه تی.بی.ام که از ایستگاه خیابان کاشانی آغاز به کار کرده است وارد ایستگاه خلجا می‌شود، لذا به دنبال آماده‌سازی شرایط هستیم که به‌خوبی دستگاه حفار وارد این ایستگاه شود.
او ادامه داد: دستگاه تی.بی.ام پس از ورود به ایستگاه خلجا طی چند هفته اورهال می‌شود و سپس به‌طرف ایستگاه امام حسین (ع) حرکت خواهد کرد که امیدواریم این اقدامات طبق برنامه‌ریزی پیش رود.