شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند  رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای دارندگان خودروها با عنوان توقیف فیزیکی خودرو و اعمال جریمه، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای دارندگان خودروها با عنوان توقیف فیزیکی خودرو و اعمال جریمه، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامکی  مبنی بر اینکه حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید از شهروندان می‌خواهند به سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص و جعلی که برای آنها اراسال می کنند،  مراجعه نمایند.

وی در ادامه گفت: این سایت جعلی همانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: سایت جعلی از کاربر می‌خواهد فیلترشکن گوشی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته و از حساب بانکی آنها به صورت غیرمجاز برداشت می شود.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی است و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است، شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.