وزرای ایران و روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در باره ی همکاری های امنیتی گفتگو کردند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل ازخبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره همکاری‌های دفاعی و امنیتی گفتگو کرده است. امیرعبداللهیان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس […]

وزرای ایران و روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در باره ی همکاری های امنیتی گفتگو کردند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل ازخبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره همکاری‌های دفاعی و امنیتی گفتگو کرده است.

امیرعبداللهیان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با همتای روس خود در مسکو گفت: همکاری دفاعی و همکاری امنیتی در گفتگوهایمان مورد توجه قرار دادیم. وی افزود: راهی که ایران و روسیه طی می‌کنند، منافع مردم دو کشور را تأمین می‌کند.

همچنین در این نشست خبری، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و تهران در زمینه انرژی هسته‌ای و در بخش نفت و گاز همکاری می‌کنند و این همکاری استقلال آنها را تقویت می‌کند.

لاوروف در ارتباط با همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی گفت: همکاری‌های انرژی ما با ایران در حال گسترش است. در کنار انرژی هسته‌ای، کار بر روی بلوک دوم و سوم پروژه نیروگاه اتمی بوشهر در حال انجام است، امروز همچنین نگرانی‌های مالی را مورد بحث قرار دادیم که نیاز به توجه ویژه دارد. شرکت‌های روسی در حال انجام کارها براساس برنامه‌ریزی هستند و در حال حاضر آنها اهداف را با شرکای ایرانی خود به مرحله اجرا در می‌آورند.