نقش بسزای دیپلماسی دفاعی در میدان و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه را یک رویکرد برد-برد دانست و گفت: دیپلماسی دفاعی علاوه بر حضور موفق در میدان توانست در عرصه برقراری ارتباط با سایر کشورهای منطقه نقش بسزایی را ایفا کند. […]

نقش بسزای دیپلماسی دفاعی در میدان و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه را یک رویکرد برد-برد دانست و گفت: دیپلماسی دفاعی علاوه بر حضور موفق در میدان توانست در عرصه برقراری ارتباط با سایر کشورهای منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرلشکر محمد باقری که به عمان سفر کرده است، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با علی نجفی، سفیر کشورمان در این کشور و دیگر اعضای این سفارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در جمع کارکنان سفارتخانه ایران در مسقط اظهار کرد: بی‌شک نتایج موفقیت‌های دیپلماسی در ابعاد مختلف، حاصل خلاقیت همه کارکنان این مجموعه دیپلماسی است که به نوبه خود سهم بسزایی در ارتقای سطح شناخت جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مهم را دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توسعه و گسترش دیپلماسی منطقه و دفاعی را یکی از شاخص‌های مهم دیپلماسی در جهان دانست و گفت: گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه در واقع یک رویکرد برد-برد است، دیپلماسی دفاعی علاوه بر حضور موفق در میدان توانست در عرصه برقراری ارتباط با سایر کشورهای منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با اشاره به لزوم تأمین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید کرد: امروز امنیت منطقه در گرو همکاری‌های سازنده و روابط دوستانه کشورهای منطقه با یکدیگر بر اساس منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه‌ای است که بدون حضور و دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای به‌دست خواهد آمد.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از توان متخصصان ایرانی و دانش بومی در تمام حوزه‌های دفاعی همچنین تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، در سطح بالایی قرار دارد